Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 928 ggr
oliiver
3

Fäller mycket

Hej! Min kanin fäller otroligt mycket! Är det normalt att kaniner fäller såpass mycket nu? Han har aldrig fällt såhär mycket förr. Börjar bli orolig, tacksam om kunniga kan hjälpa mig. Tack!

/Kram Betul ♡

Ried
0

Det beror väll på individ till individ lite men min Shadow har då haft en kjol av hår. De kan fälla mycket, endel fäller snabbare än andra och då kommer det mer på en gång. Min Shadow blir det lite utdraget för ibland om man jämför med en kompis kanin, hon gick det fortare för.
Jag har då fått roa mig ibland med att plocka stora toffsar, även om kaninen är innomhur så blir det att den fäller. Shadow har då alltid gjort det inför sommaren typ och vintern även då han varit inne.

Svårt att säga då man inte vet hur pass mycket den fäller, däremot vet jag inte vad som är direkt normalt och vad som är onormalt men tänkte att jag kan nämna det i alla fall om informationen är till någon nytta.

oliiver
0

#1 Tack så mycket för ditt svar.. Han har fällt 2 gånger tidigare men aldrig såhär mycket.. Detta är något jag ser första gången. Det är verkligen obeskrivligt mycket.. Svårt att beskriva.

/Kram Betul ♡

Ried
0

#2 Kanske du kan stoppa ut en bild? Men jag tror då inte det är något att oroa sig för men det skadar aldrig att vara säker :)

Northernlights KU
0

Flera av mina (inte alla dock) fäller också jättemycket nu. Jag vet inte vad det har varit med det här året, men både mina egna och många av mina kaninhopparkollegors kaniner fäller "konstigt" och på fel tid i år 🤔 Med det vill jag ha sagt att du säkert inte behöver vara orolig för din kanin, eftersom alla kaniner tycks go bananas med fällningen i år 😉

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta