Vad är nu detta?
Vi satte samman våra kaniner efter seprationen igen igåt. Det gick jättebra. Den kastrerade hanen och honan morrade och gruffade lite, men sen var dom kompisar.
Vi var rädda att honan skulle riskerat bli gravid innan separtionen. Men eftersom det gått 33 dagar sedan vi särade antog vi att hon klarat sig. Nu ringer min granne och berättar att honan grävt ett djupt hål. Precis vid gallret. Är hon på väg att rymma?! Eller bygger hon bo? Detta är dvärgvädurskaniner är dom dräktiga längre än 33 dagar? Om hon får ungar är dom säkra där med tanke på den kastrerade hanen?
Jag kan inte åka hem än på 2 timmar och är livrädd att dom rymt när jag kommer hem. Grannen la ett kompostgaller med sten på, på marken utanför buren, så att dom inte kommer upp.
Kaniner kan bli skendräktiga så det kan vara därför, om hon gräver tror jag inte det är för att hon vill ta sig utan kan vara instinkt att bygga ett bo. Jag vet inte hur skendräktighet funkar riktigt så ska inte säga för mycket.
Däremot vet jag inte hur länge en dräktighet kan pågå men tror inte nå mycket längre än vad som är normen.