Glad! - Hon pussade mig!
Måste bara skriva av mig lite. Min en kanin Minna köpte jag tillsammans med hennes bror Mille i juli 2011. Mille kastrerades och de har alltid bott ihop. Jag köpte de från min kompis granne som fått tjuvparningskull. Ungarna var inte alls hanterade och de har aldrig blivit riktigt tama. De kommer fram ibland, men om de inte får godis eller inser att de kommer bli lyfta så springer de iväg.. Nu har Minna blivit medelsvår i rak och nästan i krok också! Men hon är fortfarande inte tam och varje gång man går ut "i" buren så riskerar man att få ett bett eller ett rivmärke. Jag har många gånger läst att man bara ska sitta i buren med lite godis och låta de komma fram själva. Men jag har tyckt att det har varit meningslöst att ens försöka. Av någon anledning så gjorde jag det ändå idag. Minna kom fram efter en stund och jag gav henne lite godis. Sedan kom Mille och jag kliade honom lite på huvudet och fick några pussar som tack! Det brukar han göra. Men sedan provade jag att klia Minna och till min stora förvåning så låg hon kvar och efter en stund började hon pussa mig! Jag är så glad!!!! Jag kanske inte ska ge upp hoppet om att få henne tam ändå!! :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
Gratis! Är alltid lika kul med bekräftelse från sin kanin! Ge inte upp!;)
#1 Tack! Ja, men det tog två år haha! :P
Hälsningar,
Ninni :-)
ååhhh!!! hoppas på att själv få en puss nå´n gång!😂
Mvh Shy och Hannah
Gud vad roligt!! 😊
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits