Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 706 ggr
[LillaHilda]
0

Minst upphöjd? :)

Hur högt måste en vinter bur vara uppjöjd? Alltså från marken? Räcker det med 20 cm? :)H

sarakaka
0

Det finns inga regler om hur hög den måste vara men den ska vara upphöjd. 20 cm räcker då det viktigaste är att buren inte står direkt på marken då det blir kall. Med 20 cm upphöjd blir det luft mellan och det blir inte lika kallt i buren.

Så som sagt räcker det. Vissa föredrar dock att ha den mer upphöjd för att de inte behöver böja sig då när de städar alternativ får plats med en skottkärra under. :)

[LillaHilda]
1

Okej! Buren kommer vara två våning så på översta våningen lär den ju bli varmare ändå ;) Får se hur högt jag höjer den men kan tänka mig 20 cm :)

Melao
0

Tänk på att regnet skvätter upp ganska långt (flera dm) så det kan vara bra att åtminstone göra dörren/väggen lite högre.

Oho för att satsa det sista på mirakel!

farvendal
0

Jag tänker mest på att det kan bli flera dm snö på vintern och att som #3 säger när det regnar riktigt mycket stänker det mycket. Så jag skulle ha buren iallafall 50 cm ovanför marken

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Fridaaaa
0

Håller med #4, jag hade nog haft minst 40-50cm höga ben på, för säkerhets skull.
Vi hade runt 5-6 dm snö här ena vintern, hade dock kaninerna i boden då, men nu är jag glad att uteburen jag fick iår, har så pass höga ben ifall det kommer något år igen så pass mycket.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.