Två kaninen, en toa?
Hej!
jag undrar om det går och göra två kaniner som bor i samma bur(tvåvånings bur) att göra rumsrena? alltså sätta en toa som båda använder?
Det går om båda gillar att kissa och bajsa på samma ställe, dock ska båda få plats i toalådan också ^^
//Joanna
Jo visst ska de gå, om de gillar att göra sina behöv på olika ställen är de bara att sätta två kisslådor, själv har jag tre ;p

Brukar bli problem med just den biten, dom brukar vilja ha sitt eget ställe, så det brukar inte funka med en toalettlåda.
1,2,3# Här är grejen, dem brukade kissa på var sitt hörn. men när jag provade att sätta en kanin toa på ett hörn för att se om ena kaninen skulle använda den började båda två kissa bredvid den? jag tog sedan bort den då jag tyckte jag bör fråga här om hjälp. Nu har dem alltså börjat använda samma hörna/del av vägg. Vad tycker ni jag ska göra?
:)
:)

Har också haft problem med detta, ofta blir det så att ingen kanin använder lådan utan bara kissar och bajsar överallt i buren. Ibland har en börjat använda boet som toalett. Har dålig erfarenhet av just detta med toaletten när man har två i samma bur.
7# jasså? hmm, men jag skulle inte ge upp utan ett försök! prova igen Asra1 :)
Sätt in en kattlåda inte en kanintoa. Kanintoaletter är pyttesmå och föredras oftast mindre än en hederlig kattlåda.

Har haft stora toalettlådor typ kattlådor (kanintoaletter är ju värdelösa) men det spelar ingen roll, har aldrig funkat med två till samma toalettlåda.
Kaniner vill oftast ha ett eget hörn faktiskt.
9# Ska prova det! :)
Hemma så har jag/syster två stycken hermeliner som använder samma toa och det funkar fin fint