Färg lejonkanin?
Nu ska här bli kaninungar men då ägaren till hanen först inte skulle ha honom till avel/utställning så valde hon att inte ha stamtavla till honom. Detta gör att vi inte vet Vilken färg? han har men jag har mina funderingar. :) Jag tror på blå/vit wienertecknad eller blå/vit japantecknad :) Vad tror ni? Ägaren ska ta fler bilder på honom så det kommer lite senare :) Fram tills dess för ni nöja er med dessa! :D
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Någon?
Zobel japantecknad, svart/vit eller blå/vit. Bara en vild gissning, är inte alls kunnig på färger. Så du får se vad de andra tycker. Det som gör mig osäker är nosen…
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
blå vit japantecknad kanske?
Frida
Hittade en brun/vit japantecknad kanin med zobelanlag, den såg precis ut som hanen :) http://www.kaninkanin.com/fargkoder/fargsida.htm
Äkta chinchilla (som behövs för att få vit japan) är extremt sällsynt på Lejon, om det finns alls.
Därför bör den vara zobeljapan, ser ju även ut så på nosen. Huruvida den är svart eller blå får nog någon annan svara på ;)
Sökte på Google och det kom upp 2 chinchillafärgade lejonkaniner av typ några tusen träffar haha x) Så de är inte vanliga och kanske inte ens renrasiga, synd! :s Tror också på zobeljapan, de kan ju vara lite bruna precis som hanen :) Han är grå och inte svart så jag skulle gissa på blå men man vet aldrig :)
Ser ut att vara en japantecknad zobelsiames brun
Är det någon som är helt säker så vill jag gärna veta! :) Är hanen: zobel japantecknad blå/vit japantecknad blå/vit med zobelanlag zobeljapan japantecknad zobelsiames brun? Ellerär alla de nämnda färgerna samma färg? xD Känner mig sådär lagom smart just nu så skulle uppskatta hjälp! :)
Han är zobelsiamesjapantecknad. Om han sen är svart eller blå kan jag inte avgöra på bildem. Men helt 100% säkert är han zobelsiamesjapantecknad. Jag har själv tre stycken kaniner i den färgen/teckningen.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Tack så mycket! Har längtat efter ett ordentligt svar! :D Hur kan han vara svart när han är grå undrar jag… O.o Eller ser lejon blåa ut när de är svarta? I mina ögon ser han helt klart blå ut trots att jag inte sett honom på över ett halvår x) Då är han zobelsiamesjapantecknad blå/vit eller svart/vit :) Ska man kolla på Vilken färg? underullen är eller botten på hårstråna för att veta om han är svart eller blå? :) Ser honom på söndag så då kan jag kolla :)
Kaninen är japantecknad zobelsiames. Om han är brun eller blå är svårt att bedöma utifrån bilden. En japantecknad zobelsiames brun har svarta ränder men ofta ljust brunaktig ton vid nos, öron, svans och tassar, såvida kaninen inte har japanteckning på dessa områden. En japantecknad zobelsiames blå har blå ränder och en mer blåaktig ton på masken.
Har du bilder på honom där han inte är solblekt?
Är ögonen bruna eller blågrå?
Så är kaninen japantecknad zobelsiames eller zobelsiamesjapantecknad? O.o Tror inte han är brun då han inte är svart, och i mina ögon ser han verkligen blå ut :P Vet inte Vilken färg? han har på ögonen men på söndag (imorgon) ska jag till honom för att kolla färger och fota honom :)
#13 japantecknad zobelsiames och zobelsiamesjapantecknad = samma sak, man skriver det lite olika bara hehe.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Så vad ska jag skriva när ungarna ska säljas efter honom? XD
#15 Japantecknad Zobelsiames blå/brun vilket av det han nu är ^^ Svårt med zobeljapaner ibland. Fler tydliga bilder vore bra :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Tack för hjälpen! :) Ja, det verkar svårt med färger överhuvud taget, haha!! A ska fotas imorgon så hinner jag så lägger jag upp bilderna samma dag :D

Eftersom det inte är en Godkänd färg? så finns det inte riktigt något rätt eller fel när det gäller hur man säger den :)
Åh, är den inte godkänd? :( Den är jätte fin tycker jag, verkligem synd att den inte är godkänd!

#22 Inte zobel/siames-varianten. Dock är den äkta vita japanteckningen godkänd. Med chinchillaanlag istället för zobelanlag.
Är det någon som kan se om han är blå eller brun nu ? :)

Svart/siames japantecknad :)
Eller zobelsiames brun med japanteckaning om man vill säga så. Brun har dock inget med brunanlaget utan en brun zobelsiames är genetiskt den svarta varianten av siames.
Nu är det som kinsesiska för mig men jag ska försöka.. o.o Så han är inte zobelsiames japantecknad blå..? Och varför "Svart/siames japantecknad", vad är skillnaden? Han är verkligen grå överallt så jag tror inte han är brun eller svart, utan jag gissar på blå :) Hur är en svart siames?
Hahah, nybörjare på färger om man säger så, och kan verkligen inget om zobel och siames färger 😂
Japantecknad zobelsiames brun

#26 Det är bara olika sätt att säga färgen. Som sagt finns inget rätt eller fel eftersom färgen inte är godkänd. Kika gärna på kaninfarg.se och jämför :)

Färgkoden blir am_ bj_ C_ D_ gg