Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 497 ggr
soten
0

Hjälp!

Nu har Sotens bogsele kommit, så går jag till buren för att hämta han. Och det bara kryllar av tvestjärtar elller vet inte hur det stavas men små svarta kryp .. Hur ska jag få bort tvestjärtana?? ÖVERALLT finns det .. Jag är skit rädd för krypen! Hur ska jag få bort dom?!

Kaniner
0

stakars dig ta en sop och sopa bort och sen slänga i väg det

soten
0

#1 Ja pappa gjorde det men när som helst kommer de frsm nya till buren igen ..

soten
0

frsm ^^ fram menar jag

Stj3rnfallet
0

Usch, vad läskigt!:S Är själv livrädd för kryp :P Kanske du ska städa buren och göra den rent ordentligt? Då kanske de inte vill komma tillbaka :P Eller nä, jag vet inte, men kanske värt ett försök?:D

soten
0

Jaa det är det väl

Moonstrike
0

Jag har typ också så, fast dom är bara i hennes regnskydd och nu lite i matförrådet. Men vet inte hur man får bort dom :S

soten
0

Ledsen

KvirrZ
0

Usch, jag hittade massa med tvestjärtar vid buren också förut :/

- Mvh Emma

soten
0

Nu har jag städat i buren och det är mycket bättre nu fast det finns typ bara 5 tvestjärtar nu

Chippers
0

Finns massa tvestjärtar viod Divas utebur med ;(

Flippa
0

Filippa har också massor!

soten
0

Nu när jag har städat kommer det bara mer!

KajsaM
0

Håll klinis i buren, det hjälper någålunda :)

soten
0

#13 Vad är klinis?

KajsaM
0

#14 Haha, jätterent :P

[Pancakes]
0

Hände exakt samma sak för mig, skrek det högsta jag kunde, sen var det bara för mamma att rårengöra eftersom jag hatar kryp

Keligast
0

Rengör hela buren med något rengöringsmedel som inte är giftigt :)

Casper
0

Förmodligen så att tvestjärtarnas ungar kläcks nu och har de då lagt sina ägg i en varm, torr och mörk miljö, så… Flört Avskyr själv krypen men det är smällar man får ta. Städa ur ofta är nog enda botemedlet!

ikea
0

Har också märkt att det är otroligt mycket tvestjärtar den här sommaren, jag har aldrig sett något liknande,När man tar in tvätten får man med sig hela tjocka tvesjärtssläkten. Men dom trivs ju i fuktiga miljöer så det bästa är väl att försöka hålla så torrt i buren som möjligt. Sötare djur finns ju.

ciss
0

Aldrig haft en enda tvestjärt i närheten av Englas bur, superskönt.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Taci
0

Åh fy vad äckligt det låter med allas tveskärts-historier ^^ Dom är vidriga.. Jag har turen att inte ha haft några inne :) Dock har jag många spindlar, o det har jag verkligen fobi för =//

Aja, om du vill helt bli av med krypen så kan du ju gå till Anticimex o få medel, men då måste det ju vara på ett ställe där inte några av dina djur går. :)

Julliz
0

Jag har inte så många vid min bur. Har dock hittat nån vid maten :/