Snea klor?!
Hej!! Jag har en kanin men hur många snea klor som helst? asså typ 4st? Jag fattar inte jag klipper klorna på dem men, menvi reste bort en liten stund förra sommaren och lämnade kaninerna hos våra före detta grannar. jag komm tillbaka och såg att dem hade långa klor och snea? jag har sett kaniner som har 1 sne klo och har nog inte tyckt att dem lider av det men nu vill jag nog få redan på om dem får ont av det? min kanin gräver på lakanet väldigt mycke och springer + skuttar men lider hon? hur kunde hon få snea klor?
lägg gärna upp en bild
hmmm.. Svåra bilder men jag skulle säga att du klipper av så noggrant som möjligt, du ser pulpan det är den rosa så du kan klippa så nära den som möjligt men inte på pulpan såklart…
Klipp av den rakt och alltså inte klipp av snett utan klipp liksom rakt över… Svårt att förklara….
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
4# Tack ska göra det! Men tror du den får ont? av att ha snea klor?
Om hon rycker till när du tar på tårna och pillar med dem eller går konstigt så syns det att hon har ont. Är hon pigg och glad samt oöm är det nog ingen fara. Men som sagt, klipp rakt av och inte snett så att den växer rakt. Till slut börjar den nog rätta till sig lite.
rådfråga en veterinär.
#6 men man får inte glömma att kaniner döljer sin smärta så svårt att säga egentligen
6# hon är inte alls påverkad när jag rör klorna och är allmänt pigg! men hur menar du och 4#? klippa rakt?
#10 det var precis så jag försökte förklara 😃
10,11# Jaha! :)