pollys ungar
ja.. Polly började boa såklart. Vi läste nästan alla sider på internet som handlade om kaninavel… sen på 14 agusti drog hon pälsen ur magen. (hennes mage var jätte stor) 15 agusti på morgonen tittade jag i hennes bur. men det fanns inget. Efter ett par timmar kollade jag igen. Då… då rörde sig något under boet. Jag var 100% säker på att det var ungarna. Jag vågade inte titta. Och man får inte röra på dem. Jag sprang till min mamma och sa det jag såg. Sen läste vi mer på internet att man ska titta till ungarna så att ingen av de e döda. Men man skulle gnugga lite i bajset innan man rörde på ungarna. Vi tog ut mamman och gav henne lite kaningodis medan jag kollade inne i boet. Jag hoppades att det var 5 unhar. men där fanns 3 st. sen kollade jag noga. Där längs ner låg en ( man kan säga äcklig ) unge. den var inte alls lik de andra ungarna. hon var liksom ihopklumpad… och och den var dööd.. :,( :,( sen tog jag ut den med toa papper och begravade under våran balkong…. Jag var också jätte rädd för att ungarna kunde bli inavlade. eftersom hon parade ju sig med sin syskon :( De andra ungarna värkade vara braa… men en av de var ganska smal….. fortsättning finns…
Never Give Up With Your Dreams
Fortsätt! :D Väntar på bild på kaninerna ^^ :D
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
#1 fridaaocrazy hehe jo det kommer nåhra bilder. just nu loggar jag in med min mobil.. och jag kan inte ladda upp bilder. så fort jag lär mig så kommer det många bilder på mina kaniner!!
Aå länge man sköter inavel rätt brukar det inte vara någon jätte fara, Hoppas det går bra för alla ungarna :))
För evigt med Gaia
#3 tack! men det blev inte… du kan läsa vad som hände i nästa inlägg :)
OJJJJ JAG HADE SKRIVIT FEEL.. OHDU JAG E.. DET VAR 4 UNGAR OCH 3 ÖVERLEVDE!! #1 #2 #3 #4 #5 #6
Synd om den sista ungen '-' Men hoppas det går bra för de andra ^^
För evigt med Gaia