Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2845 ggr
Dors1
5

Min kaninbur :)

Vi håller på att bygga en kaninbur till min lilla bebis, och jag tänkte visa hur det går genom skriva här och lägga upp bilder :)

Hade kanske varit roligt för er o se :)

Dors1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär såg det ut från början när vi startade med bygget :)

Dors1
1

Sen började vi med sätta "ramarna" :)

Mickis1994
0

Ska bli kul att följa! Vad för bur är det du ska bygga?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Dors1
0

Här mäter vi ut hur mycket vi ska såga :)

Dors1
0

#3 mamma och pappa bygger en lite "finare" innebur till min kanin nu när han flyttar in över vintern :D Jag ska byta rum och jag vill inte ha den buren jag haft innan för den har min syrra nu haha :) Så jag valde o bygga nu finare ^^

Dors1
0

Här satte vi fast ena väggen :)

Dors1
0

Här fortsätter vi :)

Dors1
0

Vi har målat den och satt ihop väggar o rygg på den :) Vi har även gjort dörrar och en hylla till den som ligger på tork :) Taket ska målas och sen ska den snickras ihop det sista och lägga plastmatta på golvet :) Detta är den billigaste bur vi någonsin gjort!!;)

djurtok
0

Vad kul! :) Vad kosta det att bygga den??

För evigt med Gaia

Dors1
0

#9 , Bara 280 spänn!;) :D

fridaaocrazy
2

Oj! Skriv gärna en lista på var och hur mycket det du köpte kostade! :)

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

djurtok
0

Oj, Ja det var billigt ;D Skulle också vilja veta vad o var du köpt ;)

För evigt med Gaia

Hannhis
0

ska man måla inuti burarna? det har inte jag gjort…

Mvh Shy och Hannah

djurtok
0

#13 man kan måla med lack så att det håller mot fuktighet och sen för att kanske snygga till det så målar man med en fin färg :)

För evigt med Gaia

Dors1
0

#11 #12 Jag hae haft sån tur att vi har haft alla plankor och sånt hemma på vinden :D så vi tog de sakerna, de blev över när vi renoverade i huset osv :) Sen dom spännerna o skruvar har vi köpt i sån järn affär :) #13 Jag har gjort det för att det ska bli snyggare och för det som #14 säger :)

Dors1
1

Här är allting målat :) Ska målas en gång till och sen dax för att sätta ihop den samt sätta nät på dörrarna :) Juste, nätet köpte jag med, men det kostade bara 75kr så det kunde jag själv pröjsa, haha!

djurtok
0

Jaha ;D Får väl kolla på vinden om jag hittar nåt.. ;) Fint ser det ut iaf :)

För evigt med Gaia

Dors1
1

#17 Hahah ja du får göra det!;) Tack så jätte mycket!:) Är väldigt nöjd med den^^

Ninwe
0

Hur stor blir den? :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Dors1
0

#19 , jag kan gå ut och mäta den :))

ElmerKrudd
0

Åh, fint! Ska snart bygga själv :) får lite inspiration ;P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Dors1
0

#21 Tack så mycket :D
Det är riktigt kul att bygga !!:) (eller ja..kolla på o bestämma hur det ska se ut,haha..;) )

ElmerKrudd
0

Haha, om man ändå hade sån tur ;P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

Dors1
0

#23 Haha, här är det mamma som tar över allting så det blir att jag bara få se på eller hålla något, hehe :P

djurflikkan
1

kommer det komma en bild på buren när den är helt klar? :)

majasund
0

Tass

Dors1
0

#25 ja absolut!! Pappa måste komma hem först så vi kan sätta fast locket o dörrarna :) Sen kommer bild!:)

Dors1
0

Har varit ute o mätt buren :) Den är ca 52 djup, 85cm hög o 115 lång :) Pappa kom hem i eftermiddags o orkade inte fixa buren idag så det blie väl under veckan som den sätts ihop :) Den kan ändå inte flyttas in förrens i början av september då det är då min bror flyttar o jag tar hans rum :))

Dors1
6

Gissa vad.. mim bur är färdig!! O jag e jättenöjd :D (O den som har ngt negativt o säga behöver inte ens skriva)

[Cocomo]
1

Så snyggt det blev! 🙂

ElmerKrudd
1

Fint! :D

Dors1
0

#30 #31 tack så mycket!!:) Den blev lite sne vid dörrarna..men det funkar ändå :D Fick som svar av pappa " det är faktiskt bara en kanin som ska bo där!" Så ja den funkar ;)

[Cocomo]
2

#32 Det ska ju synas att det är hemmabygge! 🙂

Dors1
1

#33 haha ja precis!:D

Elsa
0

Åh va fint :) älskar vita burar!

Har just nu en ful vanlig gallerbur, ska nog be min kära sambo snällt att bygga en åt mig! :)

[ingvarisbjorn]
1

Jättesnygg! Vad är det ni har använt i botten på buren? :)

Dors1
1

#35 hihi Tack, ja jag med!!:D #36 Tackar!!:) Vi har förstås målat botten först med sån grundfärg typ 3 lager, sen på det så fick vi en våtrumsmatta i en butik som va i det mått vi behövde! ^^ Så det ser ut som ek golv :D De saker vi köpt är * skruvar, låshasp, nät,o såna hörnsaker (kmr nt på va de heter nu :p) ligger nog runt 350 kr. Så detta blev billig bur!:) Brädor, färg hade vi hemma :) Och den mattan fick vi gratis i butiken av han vi frågade, va så snäll!!:)