Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 332 ggr
cejeu
0

H-bevis/Faktapapper osv

Hur ser era H-bevis/Faktapapper ut till kaninerna som ni säljer? Är det något speciellt viktigt ni har med? Skulle vara kul att få lite inspiration och se hur ni andra skriver detta :)

[RC1393]
0

På H-bevisen skriver jag kaninens färg, kön, födelsedatum, ras och uppfödarnamn. På härstamningen tar jag far mor och mor/far föräldrar, där skriver jag namn, ras, färg, uppfödare. Sedan har jag även information om mig (namn, adress, telefon, hemsida, mail). På baksidan förklarar jag skillnaden mellan stamtavla och härstamningsbevis (vilket jag även talar om vid köpet av kaninen), så ägaren vet att kaninen inte går att ställa ut. 

På infobladet skriver jag det som jag tycker är grundläggande kaninskötsel. Vad jag skriver om är mat, bur, daglig skötsel (byta vatten, kolla hö, motionera, kela), lite om Kaninhoppning, vid stamtavlekanin lite om utställning, en lista med lagkrav. Har förmodligen glömt något, men det är ungefär så mitt blad ser ut (har det på ett USB och har inte läst det sedan i våras när jag skrev det😊)