Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 730 ggr
felicia93
0

Utsällare kolla hit !

Ni som är utsällare vad är det viktigaste för era kaniner & vad är det dummaste ni blivit 0ade för?

några regler jag tycker är dumma är dessa nedanför:

•  En klo saknades , :O då blev man nollad
  • snuva, okej kaninen ska inte vara förkyld men det kanske är tillfällingt?
  • minus poäng för blöta tassar? ska kaninen inte dricka eller vad?
myriis
0

En klo saknades ? Då har ju kaninen troligen brytit av den, jag tycker nog att man kan diskas för det.

Snuva - Sjävklart ska ingen sjuk kanin ställas ut! Tycker det är bra att såna kaniner inte får ställas ut.

felicia93
0

1# ja men ibland får dom snuva under natten om det är lång utställning. Grejen är den , vissa diskas inte för att en klo saknas och andra domare bryr sig inte ,

myriis
0

Jaså. Jag är ju inte utställare själv, men jag tycker det lät skumt med dem två reglerna .. ;P Men självklart borde antinge alla med bryta klor diskas eller ingen.-

Elina.
0

Jag tycker det är bra att kaniner som saknar en klo blir diskade. Tänk ifall klon hade fel färg, och ägaren slet loss klon bara för att kaninen ska gå igenom? Det är lika fel som när folk rycker pälsen på lejonhuvade bara för att de ska gå igenom.

kyrkeliden
0

Saknade klor + snuva - tycker jag inte kaninen skall gå igenom på.
När det gäller vatten, så får kaninen inte vara blöt. Därför ger många utställare inte vatten förrän efter att djuret blivit bedömt. Är det varmt ser domarna självklart inte lika hårt på detta.

Likadant kaniner som är för magra, eller har kvalster/parasiter skall inte heller gå igenom. Kaninen skall vara frisk för att åka på utställning, ja det gäller ju alla kaninaktiviteter.
   Fel färg på en klo kan jag däremot tycka e lite onödigt ibland. Avdrag visst, men nollad? Det är väl inte hela världen heller, och ja som Elina sa finns det de uppfödare som drar väck dem därav. Hemskt!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Clariiz
0

drar av klon :S usch.. stackars kanin!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

EllinorK
0

Kaniner som har kvalster går igenom. Har flera gånger varit med om att sjuka kaniner gått igenom också, tillochmed en blind kanin!

Jag tycker inget att de du skriver är löjligt utan helt rätt. Kaninerna ska vara i perfekt skick för att visas upp, det är för att det ska vara så lätt som möjligt för domaren att dömma kaninen. Tillex smutsiga tassar på kaninen gör att man inte ser eventuella skador på tassarna.

Jag tycker domarna är för snälla med att inte diska kaniner, tycker det borde bli en skärpning där!

/ Ellinor Krogh, dvärgvädursuppfödare samt ställer ut i liten skala (3-5 ggr per år)

KajsaM
0

Med att tassarna inte få vara blöta, kanske var lite onödigt men ändå kanske behövligt. Får dom vara blöt kring munnen?

ciss
0

Går ju att torka tassarna annars.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Vemsan
0

säger som Ciss x)
Man blir väl inte diskad för att man torkar kaninen va? (a)

Hälsningar Vemsan