Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 6035 ggr
[LillaHilda]
0

Ute på vintern?

Visst går det bra att ha sin kanin utomhus på vintern? Om man fixar så att buren är mycket isolerad och inreder med mycjet hö och halm ska de väl gå bra? Såklart kommer buren även att stå på ben eller eventuellt ett bord :) Har sett många som har det och deras kaniner har mått superbra av det! Snabbt svar hade varit uppskattat! :)

Kaniner_bäst
1

Ja mina kaniner är ute året runt. Och det är absolut inga problem. Ett tips? har du en inne kanin börja och ha den ute på sommaren!

Fridaaaa
3

Ja det går bra. Många som har året om. Kaniner tål kyla bättre än värme.

Nej isolera inte, då kan det bli att kylan hålls inne istället.
Ha mycket halm där i istället 🙂

Jag har 2 kaniner i en oisolerad bod och 2 kaniner i en stor utebur.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[00emi07]
0

Kaninerna kan mycket väl bo ute på vintern. Det behövs inte någon isolering i buren (:

[LillaHilda]
1

Alltså jag menar inte i något garage eller så utan liksom ute ute på trädgården men de funkar oxå bra eller?: Al

Fridaaaa
2

#4 Ja, se #2 😉

Men bur måste stå på ben eller ja vara upphöjd och då ha minst 3 heltäckande väggar.

Buren jag har ute, precis när vi fick hem den.
Perfekt att ha ute🙂

Som sagt, kaniner tål kyla bättre än värme.

[RC1393]
0

Jag har inga isolerade burar, bara vindtäta sidor på burarna. Här är det -20 flera dagar i streck varje vinter och jag har aldrig haft någon kanin som dött vintertid😉 Så inget du behöver oroa dig för!🙂

Fridaaaa
0

#6 Dock är det viktigt att isolera rätt om man nu måste isolera.
Annars kan det stänga inne kylan istället 😛

[00emi07]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min bur: (Har två till) detta var innan hagen byggdes!

[RC1393]
1

#7 Värdelöst att isolera överhuvud, man har ju alltid en öppning och där åker ju kylan ut, samma sak om man har husdörren öppen hela vintern, men den skillnaden att huset har inbyggd uppvärmning, en kaninbur värms upp av kaninen själv men en kanin är inte en så bra värmekamin att den kan hålla buren varm när "dörren är öppen" 😛

[LillaHilda]
0

Då kommer jag att ha alla sidor på burren vindtäta och sedan har framsidan gallrad så att han kan se ut, de går bra då alltså? :)Då komm

Fridaaaa
1

#10 Ja kan man ha, men bygg gärna en bra bodel också 🙂

[LillaHilda]
0

Buren har redan en inbyggd men jag kommer absolut att bygga fler :) Tack alla för era svar!

Fridaaaa
0

#12 Ok 🙂 Trodde ni skulle bygga.
Har du bild på buren? 🙂

[LillaHilda]
0

Nja, inte än:) Kommer liksom göra om hans sommarbur till en vinter bur så kommer att få bygga på lite väggar och extra tak på sommarburen :) Så kommer säkert ha bild på buren när den är färdig :)Nja