LÄna hane
Hej! đ
Som ni sÀkert vet sÄ behöver jag lÄna en hane för PARNING.
Jag undrar om jag kanske skulle kunna fĂ„ lĂ„na en hane i en vecka eller tvĂ„, bĂ„de som "fodervĂ€rd" och för PARNING. đ
Det Ă€r bra om det Ă€r en hane som Ă€r till salu sĂ„ ifall jag "förĂ€lskar" mig i honom sĂ„ kan jag köpa honom för gott đ
Detta Àr ett bra alternativ om du försöker sÀlja en hane, eller bara vill lÄna ut. Jag söker nog helst efter en liten ras, typ dvv. Men det gÄr ju ocksÄ bra med en lejonhuvad.
Jag bor i skĂ„ne! Om ni/du tar honom till oss kan jag betala extra om ni vill. đ
hör av er!!! đ
Har somsagt en hane!
/HĂ€lsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#1 ja, just det đ men hur gammal Ă€r han? Kan du lĂ„na ut honom tvĂ„ veckor i Januari, för en PARNING alltsĂ„? För jag tĂ€nkte sĂ„ hĂ€r, att om jag lĂ„nar en hane i tvĂ„ veckor i Januari och parar han med Paris sĂ„ kanske mamma ocksĂ„ blir sĂ„ förtjust i honom sĂ„ att vi köper honom för gott! Men kan inte lova nĂ„got! đ
Pris för lĂ„ning? TvĂ„ veckor? + PARNING?đ
350 för utlÄning och sÄ fÄr du honom för det om du ska köpa honom ocksÄ! Dock behöver vi lösa transport ner till skÄne! à terkommer ang. det
Jag har en kull efter Molle som Àr tillsalu, dom hinner bli köns mogna innan januari :)
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
okej, mamma Ă€r med pĂ„ att vi lĂ„nar honom! đ
Ras?
FĂ€rg/teckning?
Bild?
Du Ă€r bĂ€st!!!đ
#5 vem menare du? Jag hÄller pÄ att fixa transport
menade bĂ„da đ
det Ă€r upp till priset och vad mamma och jag anser vem vi vĂ€ljerđ
sÄ putta gÀrna in nÄgra bilder!
#8 Ă„, sÄÄÄÄÄ sööööt! Mamma kommer inte kunna hĂ„lla sig för att behĂ„lla honom! det tror jag i alla fall!!!â€ïž
Bild pÄ den sista hanen i kullen, sen finns ju Molle som du har sÀtt. Vill du fortfarande se molles h-bevis?
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
#11 nej det Ă€r lugnt! đDom Ă€r ju söta, men mamma Ă€lskar svarta ninisar!â€ïž
#10 skickade pm
Ras?
#12 ok, men dÄ vill du inte lÄna han dÄ?
Bloggen 
MVH Cecilia & Kaninerna
# alltsĂ„ jag hade gĂ€rna velat det, men mamma vill gĂ€rna lĂ„na den svarta, tyvĂ€rr⊠men nĂ€sta gĂ„ng!đ
TĂ€nk pĂ„ att du inte kan lĂ„ta dem bo ihop i 1-2 veckor, kan sluta illa om man har otur. Om honan verkligen inte vill mer, kan hon bli riktigt arg och försöka kastrera honom eller bita honom rejĂ€lt. Och Ă€ven risk för dubbelparning. SĂ„ du Ă€r medveten om det. BĂ€ttre att det ger över dagen i sĂ„ fallđ
#8 Vilken sötnos! đș
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Min tanke var sÄ hÀr, (om jag fÄr behÄlla honom! ) Jag parar han och Paris, sen fÄr dom sjÀlvklart vara i var sin bur. Antingen kastrerad jag honom, eller sÄ förblir han avelskanin (: SÄ nix, dom kommer inte fÄ bo ihop om han inte Àr kastrerad! (:
#17 Ville bara nÀmna det, dÄ det finns dem som haft det, eller blivit informerade att det Àr OK, det kan gÄ men kan Àven sluta illa, sÄ dum chansning.
Aha du ska köpa en nu dĂ„? đ
#18 alltsÄ, min mamma kan bli fÀst av att se en bild pÄ en kanin, men det betyder inte att vi köper kaninen. Men jag tÀnkte sÄ hÀr, jag lÄnar den svarta kaniner Ture i 3 veckor, under dom tre veckorna parar jag honom med Paris, sen nÀr vi ska lÀmna tillbaka honom har mamma antagligen fÀst sig vid honom. Och hon kommer veta att han Àr till salu, sÄ dÄ kanske jag fÄr behÄlla honom! Om inte, fÄr vi bara lÀmna tillbaka honom ):
#19 Aha ok du tĂ€nker sĂ„ đ
Japp! #10 hej! Hur gÄr det? Skickat ett PM!
#21 jag har nu svarat