(S) Unis kull
Hejsan! Nu har jag inte varit så aktiv här på kanin i fokus men jag har inte haft tillgång till datorn… Unis kull tog sig tillslut men den här gången med en annan pappa. Hon födde två fullt friska kaninungar som jag nu ska pressentera:
Först ut mamma Uni:
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Sedan en utav ungarna:
Namn: Turn off speed (Ture)
Ålder: 5 veckor född den 17 Juni
Kön: Hane
Färg/teckning: Svart
Stamtavla: Nej härstamningsbevis!
Övrigt:
Med sin vackra kolsvarta päls och långa öron reser han sig högt och smäckert, en kanin med mycket utstrålning! Han är nyfiken och glad, älskar att hoppa och är mycket smidig av sig. Om det inte finns något att hoppa över så tar han brorsan sin.
med dvärgvädurens lynne och hermelinens kropp är han någon man inte kan motstå!
Sedan den andra
Namn: Mango Temptation (Mango)
Ålder: 5 veckor född den 17 Juni
Kön: Hane
Färg/teckning: Madagaskar tecknad
Stamtavla: Nej härstamningsbevis!
Övrigt:
Detta är också ren ögongodis! Något rubustare i kroppen än sin bror men ack så fin han är! Han är riktigt gosig och hoppar gärna upp i knät när man sätter sig i hagen, mycket lugn och visar sig redan nu sköta sig galant med barn. Väldigt lik sin fader!
Visar också ett stort intresse för hopp, inte bara glädjerus i hagen utan upp och ner på föremål, en mycket framåt och go kanin!
Underbara killar!!😃
Kul för dig att det blev ungar till slut :)
Åååh så söta!
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#14 tack! Visst är dem ^^
Söta! men måste bara fråga, varför har du tagit en kull på henne om du ändå haft henne till salu? Tänkte ifall de hade kommit någon som vart intresserad av henne så har hon blivit parad mitt i allt + att de stod i annonsen att du inte hade tid för henne, att ni inte kom överens och att hon var rädd av sig mm. Har du fått mer tid över och har hon blivit tamare? :)
#17 hon morrar fortfarande… Plus att jag inte trodde parningen tog sig, jag har ju självklart haft mer tid men mamma Uni nu med ungarna men jag är tvungen att fånga henne när hon springer i full panik och hon spänner sig mycket i min närvaro. Jag hade på känn att igen ville köpa henne just nu så jag tog en kull :P plus att det var precis direkt efter jag la ut annons så jag visste att det skulle ta tid och förhoppningsvis så blir hon såld till någon som förstår henne efter sin kull :)
Detta är alltså kaninungarnas mamma jag skriver om! Kaninungarna har helt och hållet hanterade redan från födseln och fått deras pappas lynne! Båda kaninungarna är absolut tama
Ber framöver att hålla er till frågor eller annat om kaninungarna och frågor om Uni på PM eller till hennes salu tråd!
Varför ta kull "bara sådär"? Skulle själv aldrig ta en aggressiv kanin i aveln någonsin.
#19 Som sagt kom till PM eller skriv på hennes salu tråd! :) Jag har skickat ett PM till dig!
Ingen är aggresiv? Kaninungarna är som sagt mycket tama
Honan som du parat låter aggressiv enligt din beskrivning.
#21 nu är du ute och cyklar… Hon är inte aggressiv? Om du läser beskrivningen igen och kan dina grejer så kanske du ser att hon är osäker för att hon inte har haft någon att lita på? Det har inget med aggressivitet att göra och det har inte "smittat över" på ungarna så detta är helt utanför tråden! Snälla håll er till kaninungarna i detta tråd eller skriv till mig i pm.
Är det hennes första kull o hur gammal är hon? :D
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
#25 hon är född 2011 och har haft en kull tidigare. Mer frågor om mamman Uni svarar jag inte på! PM:a mig ist!🤔
Jättesöta! :)
Puttar upp tråden lite!
vart finns du?
Den svarte är super duper gullig!
#31 Jag finns i Stockholm! På värmdö!
#32 Det är blandras mellan dvärgvädur och hermelin.
:(
Har typ 6 timmar dit..
#34 leverans kan bli svårt att fixa för mig men du kanske har några kontakter som åker från stockholm till dig? :)
Nejj, dom jag hade har precis flyttat längre upp i landet så jag har ingen..
Om jag bara kunde sett inlägget förra veckan då jag var i stockholm..
Förra veckan hade du ändå inte kunnat ta dem för dem blir leverans klara nästa vecka på mån.
Jag vet men jag menar att jag kunde kommit och kollar i allafall :)
Mango är såld!
Ture finns kvar! :)
Puttar upp för Ture
Den svarta finns alltså kvar! 🙂
Puttar upp igen!
Ture (den svarta) Finns fortfarande kvar!
Ture finns fortfarande kvar!
puttar upp för Ture