Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1085 ggr
Suskiv
2

Så irriterad- höbekymmer

Glad och nöjd över att äntligen få tag i en som kan tänka sig sälja småbaralar hö till i små kvantiteter åt gången så blir det bara strul ändå. Försökt få dem att komma över med hö till mig i några dagar nu (de har lovat att köra det till oss eftersom deras dotter ändå leker med vår och vi inte har bil) och nu kommer det bara en massa ursäkter om man ens får tag i dem. Igår tog höet slut. Tur nog hade jag hökakor hemma så jag kunde ge kaninerna.

Idag åkte jag till djurmagazinet för att köpa en säck hö, då fungerar helt plötsligt inte mitt bankkort. Fick åka hem utan hö. Stress stress, hade verkligen inte tid med strul eftersom jag behövde komma hem för att möta upp de stora barnen. Ringde i panik till syrran, hon var på stan och lovade ta en sväng via Arken Zoo och köpa hö. Supersnällt av henne, framförallt med tanke på att hon är höallergisk.

Jag blir så frustrerad på strul, varför kan inget fungera klockrent nån gång.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Cameliont
0

Ha ha, jag hade också slut på hö (trodde jag hade en säck till ute i förrådet) och fick åka och panikköpa på zoobutik igår. Självklart var det slut på stora säckar, så fick bli två små så länge…

Vi har inte heller bil, sällan jag tycker det behövs men när det gäller att köpa hö hade det definitivt underlättat.

Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com

Kaniner_bäst
0

ojoj inte bra! Men tur att det lösta sig :)

tlover
0

om det är svårt att köpa i mindre kvantiteter kanske du kan leta upp flera "djur som äter hö" ägare som kan dela på en leverans?

Vi bor ju så till att vi har plats men bor man så att det finns många som bor nära kan det ju vara ett alternativ?, det borde bli både billigare och bättre hö.

Men det är ju inget som funkar när det är "panik panik"

l'm back

Suskiv
1

Tråden är ett år gammal och jag har bytt höleverantör sen dess. Nu går det helt problemfritt. (förutom en gång då svärisarna inte kunde köra och vi då hann få slut på hö i två dagar, tur att det var på sommaren, kaninerna fick klara sig på gräs och grenar).

Nebulosa
0

#4 Du bor väl i Eskilstuna? Får man fråga vart du köper hö ifrån? Själv har jag inte hittat annat förutom hösilage, så jag måste köpa hö från djuraffären.. (svindyrt..) 🙂

~Rabbits for Life~

Suskiv
0

#5 Alnö gård