(S) Kelkaniner
Eftersom barnen inte bryr sig så tycker jag det är bättre att dessa två får komma till ett bättre hem. Ett hem där de får den uppmärksamhet de förtjänar. Och helt ärligt så tar de upp värdefull plats.
Kaninerna finns i Eskilstuna, men transport brukar lösa sig.
Solaris
Hona
Född 2012-08-15
Blandras lejonhuvad kanin/dvv
Viltryss
Har härstamningsbevis
Solaris är den sista från min hoppsan kull. En mysig trevlig kanin som inte skulle göra en fluga förnär. Lite blyg i buren, det beror mest på att hon inte riktigt fått den uppmärksamhet hon borde ha fått. Grundläggande sel och hoppträning påbörjad vilket hon verkar gilla. Hon bor ute nu, men iom att vädret är så varmt så kan hon flytta in utan problem.
Vill man ha henne parad innan leverans så är det inte helt omöjligt.
Pris: 150 kr. Hemmet är viktigare än priset.
Ps. Det ser ut som hon ligger på en skitkaka, det är inte det utan buren står på stenplattor.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Ture
Hane
Född troligen 2011
Troligen blandras, eventuellt en dåligt manad renrasig lejonhuvad kanin.
Svart
Finns ingen härstamning.
Ture är vanvårdsfallet som vi räddade. I höstas var han tjock, förstoppad och på dödens rand. Idag är han levnadsglad mysig liten kanin. Lite blyg i buren, det har han alltid varit och lite svårfångad i hagen. Inte så att han gör nått dumt eller så, men han hoppar undan. Väl i famnen är han hur mysig som helst.
Han har fått testa sele några gånger vilket har gått bra, så det lär han gärna fortsätta med. Kanske skulle han gilla att hoppa.
Han bor ute och bör forsätta med det eftersom han skvätter. Har aldrig skvätt på oss människor men burväggarna är nerkissade. Han bor burgrannen med en hane och det går bra så han är inte typen som slåss eller är dum.
Pris: 150 kr, men som sagt hemmet är det viktiga.
Ingen som vill ha söta härliga kelisar?
Puff.
Synd att du bodde så långt bort :/
Ååh, verkar så mysiga! Synd att jag bara får ha en kanin plus att du bor så långt ifrån… :/
Puffeli puff.
Tyvärr har situationen blivit helt ohållbar. :-( Kaninerna behöver akut flyttas. De bor just nu tillfälligt hos svärföräldrna som inte är ett dugg glada över att ha dem där. Pgas avståndet hem till dem så blir kaninerna mest sittande i burarna. :-(
Det finns även innebur (ev även en ferie utebur) att köpa till om man önskar.
Har du testat på "omplacering" -forumet här? Har du någon fblänk man kan dela? Hjälper gärna till. Supersöta! Synd att min sambo vägrar ha fler gullegrisar :/
Sajtvärd på http://sallskapskaniner.ifokus.se/
Sajtvärd på http://bipolarsjukdom.ifokus.se
Medarbetare på http://djurskydd.ifokus.se
Putt.
puff
Ååhhhh solaris är ju så söt!
ÅåååååH! ATTANS! Har redan en kanin, och han är lite liten för att sättas ihop med en lite äldre kanin… annars hade jag gärna tagit Solaris!😃 Hoppas att du hittar en lösning fort! Säkert någon som vill köpa dina sötisar snart! Fortsätt hoppas!😉
Love my
Ruffe!
Älskar KIF! Bäst bäst bäst!
Solaris tingad, Ture finns kvar.
Nån som vill ge gubben ett föralltid hem där han får den uppmärksamhet han förtjänar.
Ture finns fortfarande kvar. Han kan skänkas till rätt hem. Hans bur går också att köpa om man vill. Antingen en innebur på 120x60 eller en Ferie utebur i två plan.
Putt
Ture finns fortfarande kvar.
Kan kanske köpa Solaris!! :D men är inte helt säker. Hur går hon ihop med andra honor? Sedan har hon haft kull förut? :)
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
Har Ture en vit klo/prick på vänster framtass?
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Kn annars kanske köpa Ture. Ska höra med dom här hemma. Va är måtten på utebruren?
#17 Solaris är såld.
#18 Nej inget som jag tänkt på i varje fall och det borde jag ju ha gjort om han hade det. Och jag kan inte kontrollera heller eftersom han bor ute hos svärisarna pga platsbrist.
#19 116x50 och sen i två plan. Jag vet inte höjden.
#20 okej, vart i Eskilstuna finns du? :)
#20 Jag sålde en enkelmanad svart lejon-blandis från 2011, men tappade kontakten med ägarna, så det är inte helt omöjligt att Ture kommer från min uppfödning, då båda hanarna ur den kullen hade WT, den ena med vit klo, den andra hade en ptick på tassen vid tån, båda på vänster framtass.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
jag har plats hemma hos mig! Vill du veta mer? Bor i Eskilstuna :)
#21 Jag bor i Torshälla. Ture och buren finns utanför Ärla.
#22 Vit prick har han inte. Vit klo, vet jag inte. Inget som jag tänkt på. Men helt omöjligt är det inte.
#23 Skicka PM, där du berättar mer om dig, det skulle uppskattas.
putt
Ture letar hem fortfarande. Bur finns 300 kr innebur 120x60 eller utebur 116x50 med två våningar.
Tingad,
jag har tingat honom. Det är ju jag som är Larina :)
Ture är åter tillsalu pga oseriös köpare.
Kan nån ta bort tråden, Ture flyttar på måndag.