Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 605 ggr
natha-mjau
0

Mått för 2 kaniner

Jag ska bygga en innebur, har tänkt att ha en våningsbur.
Vad för mått är rekommendera då till 2 kaniner, på 4 kg och 2 kg.
Har tänkt  L: 150-160 B:75 H:130 och sedan ha det som en möbel. Är det bra mått? Då blir underdelen 70 cm hög och överdelen 60cm.

Alternativ bygga en envåningsbur av en hylla på 200x80 cm.

Helst ser jag dubbelvåning då det tar mindre plats, har rätt litet rum men vill gärna sätta ihop mina 2 kaniner nu :)
Så får jag ev fixa en annan bur när jag får mer plats.

För just nu bor dem i 2 separata burar i mitt rum. Det märks verkligen att Belle vill ha en kompis för hon sitter alltid utanför jumjums bur.  Visar sig tydligt underlägsen så ihopsättningen kommer nog gå lätt.

Saffran.
0

Tycker det låter som jätte bra mått! Tycker du ska satsa på våningsburen då dem kan välja att vara själva ibland genom att vara på olika våningar. :)

Vill också ha en kompis till Nemo, en holländartjej. Märker att han är väldigt glad runt andra kaniner. Men det är ju såklart föräldrarna som sätter stopp för allting. x(

Mickis1994
0

Jag tycker det låter som bra mått. Jag har själv haft våningsbur och var jättenöjd, dock svårare att städa än en vanlig bur. 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

natha-mjau
0

Jumjum bor själv i en bur som är 150x70x70 ungefär och den tycker jag inte passar sig att ha 2 kaniner i.

Men med våningsbur så kan dem ju ha en våning var :)

Ska bara få pappa att hjälpa mig för detta klarar jag nog inte av själv x)

Ninwe
0

Det låter som bra mått! Jag vet inte minimåtten för kaniner över 3kg, men ser det inte bättre ut om båda våningarna är 70cm höga? Men det är ju en smaksak!!! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

natha-mjau
0

#4 jo visst gör det de.
Men jag tänkte på att det blir för högt för mig då xD
Ska ha grejer på det sen så de blir en möbel :)