Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 394 ggr
[LillaHilda]
0

Minsta innebur??!

Hur liten får en vanlig innebur vara? Min kompis har en som är 70 cm lång 40 cm bred och 42 cm hög. Är det för litet? Jag kommer koppla ihop buren med en Hage så säkert 40 cm på längden kommer att tilläggas. Svara snabbt tack! :)

farvendal
1

Ja, den buren är på tok för liten. Minsta tillåtna är 100x50cn så även med hage blir det på gränsen, kommer kaninen ha fri tillgång till den?Hur stor är kaninen? Minsta mått varierar beroende på storlek på kaninen.. det jag nyss nämnde gäller för kaniner under 3 kg

Det finns även gräns på hur hög den för vara som minst, men de måtten minns jag ej..

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Frosstis
0

50 cm hög för kaniner under 3 kg:)

KaterinaPetrova
0

En sådan liten bur hade min innekanin som toalett när han var frigående ;)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

[LillaHilda]
0

Min lilla ninis väger väl caär vä ungefär, en hermelin korsning. Han kommer isf ha fritillgång till hagen och höjden på hagen kommer vara 72 cm hög så den blir väl i godkännd höjd ;) Ska mäta hur lång hagen kommer att bli isf så kan jag skriva det här sen :)l ca 1

[LillaHilda]
0

Han väger ca 1 kg skulle stå haha ;) Kommer självklart inte ha den buren om den är cörliten men ska trixa lite och mäte med hagen så får jag se hur stort de blir tillslut :)

Ninwe
0

En bur måste vara 0,5m2. Kortaste sidan måste vara minst 50cm. Dvs att en bur som är 90x60 också är godkänd. Den kortaste sidan är mer än 50 och arean är 0,5m2. Sedan måste den vara minst 50cm hög, och det ska finnas en sitthylla i buren, som alla som bor i buren ska få plats på. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)