Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 755 ggr
TheAlmab
0

Funkar två hanar ihop?

Jag har två hanar som är syskon, dom ska kastreras om några veckor. Jag undrar om det kommer funka att ha två hanar ihop? det funkar toppen just nu iaf! dom leker, busar och putsar på varandra. Alldrig sett dem bråka. Kommer det funka om jag kastrerar dem?

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

KungMilton
0

fel!

Kaniner_bäst
0

nej det gör dem inte. Om man inte köper 2 st i från samma kull. Då kan det funka :)

farvendal
0

Nu skrev ju dock TS att de är syskon, dvs från samma kull.

Det kan gå, ja. Men det är inte så vanligt och enligt mig en ganska onödig risk.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

tesushie
0

Det skulle kunna funka ja vet inte men om dom är så bra kompisar nu och sen kastreras då försvinner väl själva anledningen till att dom bråkar ?

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

TheAlmab
0

Oj skrev lite fel :S dom är från samma kull

[RC1393]
1

Tidigt kastrerade hanar fungerar i regel ihop ja, oavsett om de är syskon eller ej🙂

Saaara
0

Om du kastrerar dom innan dom blir könsmogna så tror jag det borde funka :) Jag har haft kastrerade hankaniner ihop (dock tillsammans med en massa honor). Men ja jag tror det bborde funka :) hoppas det funkar!

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

TheAlmab
0

ok :D

[valkyriaofvikings]
0

Det beror nog väldigt mycket på individerna men vi har tre kastrerade hankaniner tillsammans med mamma och kastrerad pappa i stallet jag jobbar på. Det fungerar hur bra som helst sen har dom väldigt stort utrymme både inomhus och utomhus att springa på det gör ju sitt också :)

/ Valkyria

[00emi07]
0

Ja, det skulle kunna gå (:

Fridaaaa
0

Det kan gå, om du har tur.
Men inget jag personligen skulle våga chansa på och om jag verkligen skulle det skulle jag inte ha under 2½- 3 kvm till dem, hanar behöver i regel betydligt större ytor än honor för att komma överrens..

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.