klippa klorna?
När jag klippte klorna i går på millan så började det blöda två gånger när jag klippte på hennes klor. Jag klippte inte mycket. men jag undrara varför börjar det blöda så lätt på hennes klor?
Om det började blöda måste du ha klippt i pulpan! Alltså alldeles för mycket!
Det är pulpan du klippt i då och det gör ont på kaninen. Försök stoppa blödningen och klipp inte lika mycket nästa gång :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ja men asså jag klippte inet mycket. Jag klippte barra längst ut där det var som vassats.
Låter konstigt, men det blöder bara om man klipper i pulpan.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Vi klippte inte så mycket men klon kanske inte hade blivit så lång(sotis syrra)

Okej, men det är ju inte farligt att klippa i pulpan som tur e :)

aa det är ju tur;P
Ni klipper ju inte klorna så ofta va?
Det kan bero på det. Pulpan växer och om man inte klipper klorna minst en gång i månaden så bli den "större". Och då när pulpab växit och ni bara klipper så där lite så blöder det för att pulpan växit så mycket.

#8: Bra skrivet. Om man klipper nära pulpan så drar puplan sig tillbaka lite, lite och om man inte har klippt klorna på länge så kan pulpan växa sig väldigt lång.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#8 det gör vi ju visst!

#10: Ni har iallafall sagt till mig & Fanny att ni inte klippte klorna på dem för att ni tyckte att klorna var så små.
www.frihetenskaniner.se

#11det var ju typ när dom var ara några månader. Men nu klipper vi ju så ni bara vet. Det är väl bätter att börja försent än förtidigt:)
om ni hade klippt klorna hade detta inte hänt. Det bevisar allt.

Om pulpan är så nära ska ni inte klippa utan fila. Andvänd t.ex potatismjöl så sluter det blöta.
Ellen, det är lika illa att börja försent som för tidigt.
om man börjar för sent kan klorna bli för långa och " skruva" sig innåt. det är inte bra!. som sakt, minst lika dåligt.

#15: Bra skrivet.
www.frihetenskaniner.se
#16, Tack :*
Putt*

#15 men nu har vi ju klipt klorna så varför ska vi då diskutera det!?:O

#14 okej vad bra det ska jag testa;)
Sotis; Ni har säkert klipp klorna, men inte så ofta som man ska. för då hade det inte börjat att blöda om ni klippte så där lite.

#22 asså nu har vi klippt klorna varför ska vi diskutera om det för att ihar ju redan gjort det!!

Hon svarade ju på din fråga, bli inte arg! Du frågade varför det blödde och så svarade hon att ni säkret hade klippt klorna men inte så ofta som man ska och då börjar det blöda. Bli inte sur för att hon svarar på din fråga!
www.frihetenskaniner.se
Kajsa; Ursäkta för att jag svarade på dig fråga, om du inte ville höra sanningen skulle du inte ställt det som en fråga.
Om du ställer en fråga, visst sjutton får du förvänta dej ett svar,
det är kanske inte det svaret du ville höra men så är det!

# 25 hon har ju fått svar!:)

Bråka inte, är ni snälla.
Sotis, dem ville bara hjälpa dig och ge dig ett svar. Dem dömer inte dig, utan säger bara till hur det ska vara.
bra skrivet stravaganza ;)

jag delar kaniner med ellen & kajsa de heter sotis och ellen_95 vi klipper mist en gång i månden. Så nu kan vi ju sluta diskutera det här nu vet ni ju det !

#28 Thank's. ;)

¨men det e ju inget att diskutera jag delar ju med dellen och kajsa och vi klipper MINST en gång i månden e inte mer alla gånger de klipper har bara varit med några gånger men de säger ju till mig när de ska klippa klorna

Varför måste vi diskutera om när VI klipper klorna?!

jag tycker också det e onödigt att diskutera deta de säger ju att de kippe klorn och jag har varitmed när de hAR klipp de så det e ju inget att diskutera

de ville ju bara veta varför det började blöda nu vet de ju det.Det räcker ju så!!:D

#34 jag håller verkligen me dig!:)<3

# 34 Håller med dig:) Men sen började vi ju typ diskutera om när vi klipper klorna:S
Hallå!?!
ellen, kajsa och lina
har ni inte märkt att vi inte äns diskuterar det mera? :S :O
Sluta bråka nu då , hon har fått sitt svar och hon vet sanningen ;]
När jag fick min Trampe var klorna på bakbenen 1-2 centimeter för långa ;o Hon som hade honom förut hade tydligen bara klippt klorna på frambenen :\ Men jag klippte dom igår :) Han var jättebra på att sitta stilla :) Min lilla Prins <3

Dom har fått svar på denna fråga, så därför låser jag denna tråd.