Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1312 ggr
[LarresKaniner]
0

(S) syskonpar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag måste sälja mitt syskon par. Dem är 4-5 år gamla. Det är en hona och en kastrerad hane. Dem söker nu efter ett nytt hem. Eftersom att jag inte hinner med så mycket. 

Kaninerna är hur snälla som helst. Snälla att klippa klor, bära, ha i sele och koppel. Dem letar efter ett hem där dem kan få leva tills dem går bort! Dem heter Zorro och Zoda. Vill du veta mer? Skriv till mig då! 

Vi finns i Eskilstuna!

Och nej jag kör inte nån stans. Vill ni ha dem så får ni hämta dem!

P.S Dem måste säljas ihop!

[LarresKaniner]
0

Rasen är Dvärgvädurar!

[LarresKaniner]
0

Pris 200 för båda :)

Fridaaaa
0

#2 Du kan redigera ditt inlägg upp till 1timme efter att du skapat inlägget, genom att klicka på "hantera" 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[LarresKaniner]
0

aha! :)

Itchy
0

har du inmte precis skaffat dom ??

You can't spell Bitchy without Itchy

[LarresKaniner]
0

ne..

Itchy
2

#6 den 7 augusti så postade du på Dayviews 

"mina andra 2 kaniner! har inte kommit på namn på dem en :D" 

och så samma bild från blocket (som jag antar att du inte har tillåtelse att använda)

Itchy
2

och på din blogg kan man även läsa att du precis fått hem de nya kaninerna Zorro & Zoda

[LarresKaniner]
0

Varför bryr du dig ens? Om jag får fråga? Om du vill mig nått så kan du skriva p pm ;)

Itchy
18

varför jag bryr mej ?

för att jag anser att det är rent sagt förjävligt att ta sej an djur, som man sen omplacerar ett par dagar senare

djur är inga leksaker som man bara gör sej av med när man tröttnar eller hittar ngt nytt kul, det är levande varelser som man ska vårda & älska

du borde skämmas

Fridaaaa
2

7 augusti, det är ju bara 3 dagar sedan.

Man måste planera, och så lite tid får man inte på 3 dagar.
Men hoppas de får ett bra, livslångt hem!

[LarresKaniner]
0

för det första! Jag älskar mina djur! Jag dock 3 hästar som ska tränas och tävlas! Jag har hållt på med djur sen jag var liten! Så du ska allvarligt knipa din mun! Du har ingen och komma med. Du vet inget om mig. Så allvarligt lägg ner! Dem ska få åka om 2 månader. Så allvarligt ge dig… 

DU BORDE SKÄMMAS!!!!

Ljusta
19

Det är många här inne som med rätta reagerar när folk byter kaniner lika lätt som de byter underkläder. Inte rätt att göra så mot kaninerna och helt rätt att reagera (enligt mig)! Man kan inte sälja en kanin med anledningen att man inte har tid om man nyss köpt andra kaniner och dessutom funderar på att avla, då har man inte tänkt igenom sitt köp och sin tid så noga och då är det bra att folk kan säga ifrån. Det är precis på grund av sådant här som  många uppfödare hellre avlivar än säljer tll kel.

Ljustadalens kaningård

Itchy
7

#12 men om du har så mkt att göra, hur kan du då ens fundera på att skaffa flera nya kaniner, och att ha i åtanke att avla på dom ?

att föda upp en kull kräver tid & engagemang, ngt du verkligen saknar

[LarresKaniner]
0

men herre min skapare! Jag har tid. men skola, hästar, kaniner, friidrott och fotboll? Hur mycket ska man begära utav mig? Och dels så ska dem vara hos mig i 2 månader till. Så lägg ner nu!

[juunii]
11

Hoppas verkligen kaninerna hittar ett mycket bättre och livslångt hem så snarast som möjligt, blir ledsen på såna människor 😕

Itchy
5

du verkar inte fatta poängen alls

INNAN man skaffar djur, oavsett om det är en guldfisk eller en häst, så ska man ah tid för djuret, inte komma på efteråt att "nej men jag har ju inte tid för djuret"

det gäller att prioritera, antingen så har man husdjur som kräver tid & kanske inte har lika många hobbys på sidan av, eller så skiter man fullkomligt i att skaffa djur man inte har tid med & som sen får flänga runt till hem efter hem

Ljusta
1

Om du är ärlig med detta och inte ens ser varför folk reagerar här så hoppas jag att kaninerna får ett nytt bättre livslångt hem. Lycka till med försäljningen! (Hur vet du förresten att de blir sålda om precis två månader??)

Ljustadalens kaningård

Fridaaaa
6

#15 Det är du som behöver tagga ner, ingen annan har brusat upp, höjt rösten osv. Så skriv lugnt istället, ingen lyssnar mer pga att du skriver som du gör nu.

Ja du har mycket att göra, men varför köpte du dem då? Det visste du redan när du skaffade dem vilken tid du hade och inte, inget man upptäcker på max 3 dagar.

Och det är självklart att folk reagerar.
Undrar med som andra,hur vet du att de blir sålda om 2 månader?

[LarresKaniner]
1

FÖRLÅT NU MEN JAG KOMMER FUCKA UR PÅ DIG SNART!!!

Mhm tack. jag har hittat en köpare som ska hämta dem om 2 månader. 

Så hur tar man bort det här inlägget?

Pallar inte och få shit när ingen vet ett jävla cp skit om mig. 

TACK OCH ADJÖ!!

[Emmabengtsson]
4

shit…

Fridaaaa
8

#20 Bara Sajtvärd eller Medarbetare som kan ta bort.
Och varför sådan språk? (CP t.ex är inget man "skojar om" eller haspar ur sig) och du har ingen anledning tycker jag att bli arg, det är självklart att folk reagerar, och tänker på kaninerna, och vill även få dig att tänka till en extra gång innan du skaffar djur för djurens skull och för din. Folk vill hjälpa dig helt enkelt. Inget fel med det.

Itchy
11

#20 go ahead…"fucka ur" då

jag hoppas verkligen att kaninerna får nya ägare som tar hand om dom, och inte slänger ut dom efter 3 dagar!!!

[LarresKaniner]
0

hahah omg? Men vet du som är roligt? Jag behåller dem istället! Dem har det bra hos mig! Så inget mer tjafs om det här mer ok? 

Så hur tar man bort inlägget?

Fridaaaa
5

#24 Läs #22 så har du svaret där.

Sugar Mist
2

Om du har så fullt upp i ditt liv varför skaffade du 2 kaniner som tar upp mer tid, som du tydligen inte har? :P

-

[LarresKaniner]
4

okej alla! ni har rätt! Har beslutat att dem får stanna här! Slutar med alla sporter eftersom att min läkare säger det. Men tack alla som försökte få mig och förstå! 

Jag har ADHD och ADD det därför jag blir arg lätt och inte förstår! Så tack du :) <3

Itchy
8

så jag kan börja skylla allt dumt jag gör på mina diagnoser härdanefter ?

sweet…nu ska jag gå & råna en bank, för det är ju mina diagnosers fel att jag gör så

[LarresKaniner]
3

men min läkare säger det? Ja gör det du :)

[juunii]
1

Okej, jag hoppas du sköter dem väl!
Du vet väl det är helt okej om du inte har tid eller lust, det viktiga är att dina kaniner ska må bra. Eller hur? Då säljer man dem med omsorg (fast man borde tänka lite innan man köper), men känner du att du verkligen har tid, äg dig all tid. Tänk på dina kaniner kan bli upp till 10 år!

Tack & hejdå :)

[LarresKaniner]
0

japp så är det! Dem mår bra här!

[LarresKaniner]
0

japp så är det! Dem mår bra här!

[_annaH]
1

Larreskaniner: Du borde verkligen tänka på ditt språk, så som du skriver är verkligen oförskämt. Du försöker sälja dina kaniner och beter dig såhär, ärligt talat så är det väldigt oseriöst. 

Hoppas sajtvärd/medarbetare rensar tråden…

[LarresKaniner]
0

Det hoppas jag med. Jag skrev för att jag blev arg? Som jag förklarade innan. Men som sagt dem är inte till salu längre :)

[MiniPim]
2

Du får väll ändå se till så att du inte skriker ut massa fula äckliga ord? Det där var ju totalt över gränsen.

Och om du blir arg kan du uttrycka dig ordentligt, du är väll tillräckligt stor för det?

För det andra, om du har 2 hästar och går i skolan och tränar massa, varför ens köpa kaniner för 3 dagar sen? Eller har du nyss köpt hästarna så det inträffat nu? Har du nyss börjar skolan eller hur är det? 

Inse bara att det du gör är fel, och jag tycker egentligen dina föräldrar borde säga åt dig. 
Skaffar man djur säljer man dom inte efter 3 dagar, det är bara så.

Hoppas dom hittar ett bra hem nu!

[LarresKaniner]
2

Nej jag fick min kaninerna utav en nära. Nej hästarna har jag på utbildning. Nej jag börjar skolan den 15:e. Min mamma tar inte ansvar för mig. jag är liksom myndig. 

Dem behåller jag istället! Kan alla snälla sluta och kommentera och skriva till mig privat om dem vill mig nått!

Jills
4

Tycker att alla kan skärpa till sig och sluta skriva till TS. Många har påpekat hur "fel" hon har agerat och det kan väl räcka nu.

tussen12
4

Tycker #37 Har en poäng. Jag fick också en massa komentarer häromdan och jag kan säga att det inte är trevligt. Man fattar redan efter första komentaren. Det blir bara värre om fler ska påpeka det.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Suskiv
11

Är det så här du beter dig med dina kaniner och mot människor så är inte jag säker på att jag vill sälja Ture till dig.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Itchy
0

#39  så det var alltså din Ture som TS skulle använda i avel…en kanin från okänd bakgrund som varit ett vanvårdsfall

[LarresKaniner]
0

Noop. Ska inte avla med han! Han en annan hane till det. Så det är chill :)

juliafrojd
1

Jag har pmat dig!

Suskiv
0

#40 Såg nu att TS frågat det i en annan tråd. Hade helt missat det. 

Ture är INTE lämplig till Avel.

[LarresKaniner]
0

Nej iknow!!! han ska inte avlas med! han kommer leva livet här!! Så lita på mig!! Har tänk nu.. säljer inte nån av mina kaniner :)

juliafrojd
1

Kan du svara i mitt pm TS? :)

tussen12
2

Ursäkta TS, men du skriver att du inte har tid, sedan köper du en till? Eller var det bara något du sa? 🤔

[LarresKaniner]
0

nenej.. jag säljer inga av mina kaniner. jag vill se vad folk ville och så.. Men nu vet jag bara att jag ska inte lita på folk här., Så klart jag säljer inte mina kaniner aldrig!! dem är allt för mig :)

[LarresKaniner]
0

som sagt jag testa folket här. Men ja jag kan förklara mer sen!! Mina kaniner är allt för mig :)

tussen12
2

''Testa?''

Vad mycket folk tror på oss då.. Vissa här har ju haft kaniner i närmare 40 år 😎

Suskiv
6

#48 Så du menar att du skriver säljesannonser på skoj för att testa folk? Låter som en väldigt dålig efterkonstruktion.

[LarresKaniner]
3

ja? Testa.. Kommer som sagt inte sälja nån kanin :) jag har tid jag har allt. så ja :)

ninor
3

Ööhhh… Testa folket här? Tror jag ju vad jag vill om.

[LarresKaniner]
3

jag la ut en annons för att se vad folk tyckte.. och ja jag vet det var extremt fel. kommer aldrig mer göra så!! :)

Suskiv
5

Du la ut en annons? Den andra då var det också en test?

tussen12
0

Förvirrad…🤔

juliafrojd
0

Naej, seriöst. Det här börjar spåra ur totalt, fortsätter de har jag ärligt talat ingen lust att sälja någon kanin till dig..

tussen12
0

En till kanin? 🤐

[LarresKaniner]
4

som sagt jag ville testa mig fram!! Och jag är extremt ledsen för att ni trodde på det och jag ber om ursäkt om mitt dåliga uppförade. Stav fel iknow. Lovar kommer aldrig mer göra om det. Som sagt jag ber om ursäkt för att jag gjorde som jag gjorde! Borde ha förstått bättre!! 

Men ha det bra alla där ute!! <3

tussen12
2

#58 En ursäkt är alltid en ursäkt. Man lär sig av misstag. Sköt om dig nu! 😊

juliafrojd
0

#57 vem skrev du till? :) #58 Jamen testa vadå liksom? Så där säger du ju för och komma undan. Eller hur?

[LarresKaniner]
0

nej jag säger som det är.. Jag vet att jag har gjort fel.. och jag står för det!!

tussen12
0

#60 till TS 😉

juliafrojd
0

Får jag då fråga hur du tänkte från början, när du skrev tråden?

[LarresKaniner]
2

ja om nån skulle slänga i väg kommentarer som var elaka och det var dem. jag har sagt det var extremt dåligt utav mig. jag står för det. jag förstår om ni tycker att det var idiotiskt. Och jag kan bara hålla med. Det var det :(

[LarresKaniner]
3

Man gör ett misstag och efter det alla börjar döma dig ! SLUTA DÖMMA , vi e inte änglar , alla gör misstag !!

Itchy
1

men detta stämmer ju inte, i PMet du skickade mej så skrev du ju att det var din pojkvän som satte ut kaninerna till salu, och nu påstår du att du "testar oss" samtidigt som du tydligen visat intresse för att köpa ännu fler kaniner

ska du skylle alla lögner på din ADHD diagnos oxo ?

kanske vore bra att förklara för oss hur det ligger till

[LarresKaniner]
0

ja så här ä det. Han bad mig och säga att det var han.. Ja jag testa er för att se vad ni tyckte!! Jag erkänner det var extremt fel utav mig! Jag har bara ett intresse och det står jag fast vid. Jag ljuger absolut inte. Men som sagt jag är ledsen för att ni trodde på mig. Så tro på vad ni vill. men jag vet sanningen..

[juunii]
1

''Jag är ägare till 3 underbara kaniner. Har 4 st till på g hem till mig. Jag tränar och utbildar mina kaniner. Jag har 2 blandraser som är Lejon\vädurar. Har en på 2 månader som lever livet. och sen har jag en renrasig lejonhuvad tjej på 2 år med stamtavla! och sen har 2 till som är på g hem till mig som också 2 st 5 åringar som får bo här! Sen så har jag 2 till som ska komma när som!  Och 2 st 5 åringar som tränar lite Kaninhoppning.''

Har du 15 kaniner?

Itchy
4

tror ärligt talat att det är ren bullshit

[LarresKaniner]
1

nej 8 :) jag har Fel med stavning och skrivade. Så rör ihop lite saker.. Så ska ändra det där

Kaniner_bäst
3

Hej! Egentligen så kanske jag inte ska lägga mig i. Men jag tycker det är lite överdrivet att typ 10 pers flyger på en enda människa. Som säger att hon la ut för att "testa" er. Det tycker jag är en väldigt dålig stil utav henne och er. Hur vet alla att hon ljuger? Tänk så gör hon inte det? Hon vill kanske skydda sig själv. För att ni ska gå på henne som ni gör på den här tråden. Jag står inte på nån sida. Men jag vill bara att alla tänker sig för så ingen blir ledsen. Men som sagt jag vet inget. Och ha en bra natt alla!

Fridaaaa
2

#71 TS är inte kvar på iFokus längre.
Så inte lönt att vidare diskutera detta nu.
Jag förstår alla här i tråden, både TS och alla som skrivit här.
Förstår om folk blev upprörda.

----------

Någon Medarbetare som kan låsa tråden?

Kaniner_bäst
1

ja märkte att hon var borta. Men som sagt dem tog ju i så inte så konstigt eller? Men ja nu är det bra om nån ta bort det här inlägget!

Inlägget är låst för nya kommentarer