Min vildkanin
Hej!
Förra sommaren hittade jag en liten kaninherre som vilset skuttade omkring på ett industriområde. Nu, ett år senare, bor han hos mig permanent och är mitt lilla hjärta.
Frågorna lyder: vad skulle ni säga att han har för färg/teckning, vad han är för ras/raser? Hur kan man se ålder?
Tack på förhand!
Han ser ut att vara korsning med lejonhuvad kanin tycker jag.
Ålder är tyvärr svårt att säga på kaniner.
trist att ingen ägare hörde av sig, någon som släppt ut eller som inte brydde sig att kaninen rymt? 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Jättetråkigt. :( Bor på en stor turistort, så chansen är stor att de släppte ut honom när de åkte hem igen så att säga. Har haft lappar och efterlysningar ute länge, men nu är han officiellt min. :) Ska läsa på om lejonhuvud och lite olika dvärgkosrningar tror jag. han är ganska liten. Tack!
#4 Tråkigt sånt men tur att han har funnit ett hem hos dig! 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Han är Gul/svart japantecknad i alla fall :)
Mvh Hela stora familjen <3
Tack, kul att veta! :)
Vad söt😍
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
Vilken fin kille <3
Lejon kanin korsning är han till 100% i alla fall!! Han ser ut att vara blå/gul japantecknad. Lejonkanin är en dvärgras så det är därför han är liten :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Visst är han helt underbart gullig? :D
Tack för svaren! Man undrar såklart lite om honom. Skulle ju också vilja veta vart han kommer ifrån, men tyvärr kan varken han eller jag svara på det.