Mer pellets / solrosfrön
Hej! Min innekanin (Nemo) är en hane av rasen lejonhuvad kanin/dvv. Han är 6 månader gammal. Han får såklart fri tillgång till hö och 3msk (=0,5dl) pellets (cuni complete) per dag. Han får också lite Bladgrönsaker varje dag. Men jag tycker inte att han har växt särskilt mycket på de här fyra månaderna som jag har haft honom. Han är ganska smal (dock inte överdrivet mager) så min fråga är om jag ska öka mängden pellets till kanske 0,75dl per dag, eller är det bättre att ge lite solrosfrön utöver mängden pellets som han får nu? Han äter inte jättemycket hö. En halv höhäck per dygn ungefär. Hoppas att någon har några tips?! Mvh, Ninni :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
Putt! :-)
Hälsningar,
Undrar också! Björn är jätte tunn ;/
Vore det någon ide att köpa en svenska foder?
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Putt! :-)
Hälsningar,
Mitt marsvin är lite tunn också så jag la i havregryn och solrosfrön i pelletsen men har inte sett att han har ökat i vikt 🤔 Jag får väl vänta och se helt enkelt, elller också väga honom 😃 (att väga honom kom jag såklart inte på förrän nu..)
Det jag vill komma till är iaf att du kan ju slänga i lite solrosfrön och havregryn (vet inte om kaniner får äta havregryn) för det ska tydligen innehålla en massa fett :)
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka