Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 365 ggr
LillasysterM
0

Färger och teckningar

Jag ska köpa min första kanin om någon månad, men jag behöver verkligen er hjälp. Det är rena rama djungeln när det kommer till färger och teckningar. Jag är inne på att köpa en dvärgvädur eller en lejonhuvad dvärgvädur. Vad finns det för olika färger och teckningar på dem? Det finns säkert jättemånga, men jag vill ha iallafall lite koll på "utbudet". Jag är tacksam för alla svar jag kan få. :)

farvendal
0

Kolla in kaninfarg.se! Superbra sida!

Dvärgvädurer är godkända alla färger och teckningar så vitt jag vet

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

LillasysterM
0

Det ska jag absolut göra. Tack så mycket! :)

Mickis1994
1

Dvärgväduren är godkänd i alla färger och teckningar som är godkända enligt nordisk kaninstandard. På kaninfarg.se kan du se alla färger de färger som är i Fet stil är en Godkänd färg?.

Jag skulle leta upp uppfödare som du tycker verkar vara seriösa och är villiga att svara på dina frågor. Jag skulle köpa en dvärgvädur/lejonhuvad med stamtavla. Och sedan välja färg. För att hitta uppfödare som är registrerad kan du göra det på www.skaf.info och leta upp deras uppfödarregister. Sedan finns det jättebra uppfödare som inte är registrerade men får skriva stamtavla. Kolla exempelvis på länkarna som finns hos uppfödares hemsidor. 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

LillasysterM
2

Tack så mycket. Jag är helt ny inom kaninvärlden så vill gärna ta reda på så mycket som möjligt innan jag köper en. Tack vare er hjälp kommer jag vara en expert! :)