Sprattlande kanin
Jag har två kaniner som heter Lilly och Leo ( Leo är kastrerad). Båda är dvärgvädurar. Men jag har ett litet problem med Lilly. Varge gång jag ska klappa henne springer hon och gömmer sig och när jag har henne i fammnen sprattlar hon tills jag tappar henne.. Då springer hon iväg och sätter sig och käkar gräs.. 🤓 (Dom bor utomhus) Och Leo är hur lungn som helst kommer fram och nosar och gosar😃
Vad ska jag göra?? (Hon är 3 månader.)
(Lilly är den svarta)
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
I o med att hon bara är 3 månader är det nog bara åldern. 😃
Mina honor var också så under ''tonåren'' men nu när dem passerat 1 år så är dem lugna o fina. Men jag skulle försöka hålla kvar när hon börjar sprattla, för då förstår hon att om hon sprattlar kommer hon loss och inte behöver sitta i famnen. :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Tack jag har haft den tanken i huvudet ett tag (åldern) Jag försöker hålla kvar henne men det är inte så lätt.. X)
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
Som #1 sa det kan vara åldern men jag har en kanin som va jätte sprattlig och bet gärna mig så jag tappade henne men det gjorde så ont när hon rev mig så jag tänkte att jag måste få ett slut på det så då när hon började sprattla så tog jag tag i öronen och bakben och tryckte ner henne försiktigt i baken ett tag tills hon lugnade sig och så gjorde jag varje gång och till slut blev hon mysigaste kaninen jag haft :)
Min kanin Rufus sprattlar varje gång jag ska sätta honom tillbaka i buren, men varje gång han inte gör det ger jag honom en gobit!<3
Love my
Ruffe!
Älskar KIF! Bäst bäst bäst!
#2 Haha nej, kan tänka mig 😊
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Tror också det är åldern. Eftersom hon är så ung så är ju nästan allt väldigt nytt för henne och då kanske hon blir osäker osv. Men ju längre hon bor hos dig desto självsäkrare blir hon nog. :)
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Tack för svaren!
― Bilbo Baggins
Har en liten pojke här hemma som ät 8 veckor, lugn i övrigt men kan sprattla till när jag ska sätta ner honom i buren. Han får helt enkelt inte kommer ner så länge han sprattlar, när han är lugn får han komma ner direkt. Jag jobbar mycket kontakt, att det ska vara roligt att vara i min närhet. Han får belöning, "gottis" och klappar när han är lugn och kommer emot mig/hoppar upp på mig. Jag är iofs ny med kanin men det är så jag valt att gå till väga för att få honom att bli tam och gilla min närhet och hantering :)