Blocket kaniner akut
Såg några kaniner i en annons på blocket som behöver nya hem akut annars avlivas dem 😕. Ingen här som kan ta någon av dem små liven? , finns i Uppsala.
Vet inte om man får länka men sök på "snälla utekaniner akut", så hittar ni dem.
Är lite utanför vad jag kan; men får man hota med avlivning vid försäljning?
Kan du länka till annonsen?
Bor i Uppsala, ska precis skaffa råttor så att ta hem någon kanin tillfälligt går nog inte. I alla fall inte alla. Hm….:(
//Nike
Man får ej länka till annonser så helt rätt ts. Tyvärr vanligt :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Sök bara på det jag skrev, det är både dvärgvädurar, hermeliner och en teddykanin.
Gå in på uppsala och sök kanin så kommer den upp som första annons. Vet inte heller ifall man får länka till annons?
http://pillasddv.weebly.com/
Vill ju hjälpa dom, men med nya gerbiler, en vovve och allergisk bror går det inte…. :( Skulle ALDRIG kunna avliva djur för att jag tappat intresset av dom eller ska flytta! Hoppas alla hittar nya kärleksfulla hem där ingen tappar intresse för dom!!!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Har mejlat henne och erbjudit mig som en sista utväg för kaninerna. Får hon dom ej sålda så kan jag ev ta emot två tills vidare.
//Nike
#9 Jättesnällt av dig! :)
Jag maila henne också, nämnde en utväg för kaninerna. Ett ställe som kan tänkas ta emot dom!
Den där fluffiga saken på bild tre, vad för ras är den?
Funderar på om ullen skulle lämpa sig för garn, även om angora är klart bättre. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#12 Skulle gissa att det var en Lejonkanin
#13 Hmm, fanns det någon sådan i texten?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#13 Jag skulle tro det är teddyhonan. ("1 teddyhona 2 år creme färgad, jättesnäll.75 kr") Vet tyvärr inte hur bra ull det blir av såna.
Säljer dessutom ev en okastrerad hane med en kastrerad, tillsammans. suck! Vilken stor risk :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#15 Inte jag heller, men det skulle man ju märka när man tittar på den.
Så då är det en teddy, tack.
Dom är ute igen i en ny annons.
Vet inte vad hon anser med oseriösa, jag ville att hon skulle mäta burarna så de hade lagliga mått innan jag slog till på fluffbollen, men det orkade hon inte.
Tycker det är fruktansvärt att "hota" med avlivning i annonser, är ju inte första gången. Rent generellt tror jag att ett svar på en sådan annons blir ett "impuls köp" för att rädda de små stackarns, kanske inte lika genomtänkt som vid annons eller kontakt med uppfödare för att få invänta tills uppfödaren har en kull. Toppen dock att kunna tipsa om dessa annonser på detta forum så kaninerna får en chans att komma till kunnigt folk. :)