Vilken pellets har du?
Här får ni gärna lägga in en bild på era pellets (förpackningen) + skriva vilket märke ni använder. Behöver lite tips? då jag letar efter pellets till min kanin och behöver veta vilken som är bra.
Mkt tacksam för svar. ☀️
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
http://kanin.ifokus.se/discussions/51f3feeace12c4701a0000c8-hur-mycket-pellets-ger-du?4d712496b9cb462141046e5a-4
Liknande tråd.
Om du söker på sajten eller kollar bland trådarna, så finns det flertalet liknande trådar, som är nya eller relativt nya 🙂
(bara ett tips)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Tack, fast jag vill gärna ha bilder också. ☀️
#2 Jag slänger alltid mina förpackningar 😛
Men googlar man kommer ju förpackningarna upp annars 😛
Men förstår idéen, bra om man inte vet hur de ser ut, lättare att ev hitta sen 🙂
#3 Precis, men tack :)
Supreme Selective Junior till min lillkille på 10 veckor
http://arkenzoo.se/supreme-selective-kanin-junior-350-gr.html
Har ingen bild men använder Cuni Fit :)
För evigt med Gaia
Använder samma som #5 gör :) men ger det oftast som godis eller då jag har henne ute från buren och hon kommer upp i famnen på mig. Ibland får hon lite i en skål också.

till Harley använder jag Cuni complete
till Dobby använder jag bellos kaninpellets (de som ofta finns ilösvikt på zooaffärer)
You can't spell Bitchy without Itchy
slänger alltid förpackningarna, men jag har , selective och någon annan🙂
Denna till båda mina tjejer, och de är väldigt kräsna och har lätt för att bli lite lösa i magen. Detta är det som passat oss bäst!! Bilden kopierad från Arken zoo´s hemsida!
Edit: Posta bara bilder som ni äger rättigheterna till /moderator
Hermione får rabbfor, och Elliot får nu mer Cuni Complete.
Båda åt rabbfor tills förra veckan.
#13 Dock får man inte ta bilder så 😉
#15 Jag vet 😉Tyckte det såg lite bättre ut om jag skrev att den var tagen från deras hemsida iaf, men vet att man inte får! Jag är bara slö 😛
Tack för era svar. Ska ner till affären idag och se vad som finns att välja mellan! Skriver här när jag kommer tillbaka. 😛
Har nu varit i affären. De hade bara pellets från "Vitakraft" och "Dogman". Vad jag har förstått är ingen av dessa bra?
#18 nej de är inte bra :)
Selective (Jr) :)
Xx Linda
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Rabbit royal (Vilket jag vill byta från, men kan inte då det bara säljs storpack av ett annat foder här o det e Bello, vilket inte är bra)
och burgess exel/Cuni complete får mina kaniner. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

#22 Bello är inte helt skit, det är det enda som funkar på min Dobby, testade innan med både Cuni complete & carrier, men skumt nog så funkade Bello bäst på henne :P
You can't spell Bitchy without Itchy
#22 Man kan ju beställa! :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
Varifrån beställer man billigast cuni complete?! :-)
#23 Tja, olika för alla kaniner såklart ;) Själv testade jag bello ett tag men var inte alls nöjd. :)
#24 Om det vore så lätt.. Måste beställa storpack isf (För annars dör min plånbok) och när jag bor på Åland så är det väldigt svårt då frakten blir så himla dyr… :S
Ska i alla fall fortsätta leta om någon av djuraffärerna här tar in storpack av något bra foder. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#25 Tror cuni complete säljs billigast på zooplus.se :)
#27 zooplus.dk är det väl ytterligare lite billigare? Eller har jag kollat fel? 🙂 (ja jag har omvanlat det till svenska kr)
#28 jaha okej, Brukar inte va inne där utan bara på den svenska. Trodde det va zooplus som zooplus :)
#29 Zooplus.dk har större utbud än vad svenska sidan har och brukar ha lite billigare priser på mycket av sakerna 🙂
samma företag men olika utbud beroende på vilken land det är om man säger så