sitta högt uppe?
massa säger att kaniner gillar sitta högt upp, men vissa säger att dom är höjdrädda? vilket stämmer? bror de på rasen eller vadå? :)
Det beror på vad man menar med högt uppe. En sitthylla på kanske 40cm är uppskattat av de flesta. Det finns ju en anledning till varför det är lag på att de ska ha sitthylla. :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
Mina brukar hoppa upp på en stol och den ena hoppar vidare över till fönsterbrädan i fönstret. Men han är en liten krabat ska alltid högst upp och dit där det är mest kompicerat att komma. Sitter de högt har de överblick över allt.
ägare till Charlie (liten rex) och Sydney (teddyvädur) :)
okej tack alla! min bur är typ 1,40 m. är det för högt för honom? 🙂
Beror på kaninen, sitter inte i rasen. Jag tror dock inte de kan vara höjdrädda som vi människor kan vara.
#4 Har du den så högt upp menar du?
Måste vara svårt att nå?
Eller menar du att den är det med benen?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja det är skillnad på höjd och höjd vi har en 2 vånings bur inne i våran ladugård (där är kaninerna på vintern) och det är separata burar lite som lägenheter men i vintras bodde en av mina kaniner Znurran där uppe och jag trodde jag skulle bli galen hon var totalt omöjlig! hon ville inte bli klappad, och absolutinte bli ner lyft så jag för omväxlingens skull bytte bur mellan Zilla som hade en bur på golvet med Znurran och vips en helt annan kanin hon var bara höjd rädd!!
De flesta kaniner jag mött har älskat höjder sålänge de stått på egna ben och inte i en famn eller på något ostadigt ^^
//Joanna
Okej :)
#9 haha nej men va gulligt^^ :)
Kaniner tycker om att sitta högt uppe för att se vad som händer :) Samma sak när de ställer sig på bakbenen :)
MVH Celina
Jaha okej tack :)