Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1420 ggr
Natalinas
1

Kaninslottet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min pappa har byggt en kaninbur till mina tre kaniner Nellie, Bennji och lilla Sally:) Vi hade köpt en ute bur från Teddytassen men dom åt upp den inne från ut! Den blåste om kull och rasade första vintern! Skit dålig kvalitet måste jag säga! Så vi bestämde oss för att bygga en egen och stor bur till dom! Och tro mig det gjorde vi:) Höjd: 150 cm Längd: 140 cm Bredd: 120 cm Hagen är 120 i bredd och 2 meter lång!:) Det är två plan i huset, isolerat i hela huset! Massa spån Hö och halm! Och ett hus då dom inte ville ha flera, dom använder inte ens det dom har… Hoppas ni gillar det lika mycket som jag gör och mina kaniner:)!

Natalinas
0

:)

Natalinas
0

Natalinas
3

Natalinas
4

Varmt ute:)därför vi har den gröna pressningen på så dom får lite skugga:)

Natalinas
0

Säg gärna vad ni tycker:)

Jessicaskåne
0

Jätte fint! :) Förstår att kaninerna uppskattar det! :)

Honestly that never happened, Lying is your favorite passion.
GG WP

[Yasminjohanna]
0

Väldigt fint men det enda jag undrar över är städningen. Blir det inte omständigt att rengöra i stora burar som den ni byggt?

juliafrojd
1

Jättefint! Bara en fråga, varför ha en massa spån där ute istället för att dom får äta gräs?

Natalinas
0

Vi har gummi matta på botten så inte träet blir ner pissar och förstört:)! Vi städar kissat varje dag då dom kissar på ett ställe i buren:) sen städar vi hela buren 1 gång i veckan med nytt spån :) och all mat får dom på över våningen :) och dom gör sina behöv på nedervåningen:) otroligt enkelt faktiskt:)

Natalinas
0

Dom har dragit ut spånet själva:P vi ska bygga en tröskel så spånet inte åker ut lika enkelt:)

juliafrojd
0

Jaha :)

Persifone
0

Jättefin bur TS! En sådan skulle jag vilja ha, eller mina kaniner framförallt!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

camave
0

Jättefin!

djurtok
0

Vad fint det blev!! :)

För evigt med Gaia

Ninwe
0

Jättefin! Men är det verkligen bra med isolering?

Hälsningar,
Ninni :-)

Trasdockaa
0

Otroligt fint! Och bäst av allt är ju att kaninerna har varandra! Alltid lika glädjande att se att folk förstått vikten av att ha dem tillsammans :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

LaSueca
0

Stort och fint! :)

Natalinas
0

#15 jag ville ha isolering pgd av att vattnet fryser på vintern och man måste byta vattnet varje kvart! #16 ja byggde delvis denna bur för att mina två tjejor skulle kunna bo tillsammans!:)