Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 4063 ggr
[Yasminjohanna]
1

Spån/Alspån/Toalätt

Vad använder ni och vad är smidigast? Jag har både spån och alspån men funderar på toalätt till min lilla dvv. Ja ni hör ju, riktiga beslutsångest.

Snälla tips?! Vad är smidigast och bäst tycker ni?

selma_duchess
0

Jag tycker och andevänder Kutter spån till min kanins toalett. :) Plus att det funkar väldigt bra. ;) Jag rekommenderar  Kutter spån.

Mvh/ Selma och kaninen Duchess:)

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

[Yasminjohanna]
2

Tack för ditt svar, jag har både kutter och alspån just nu och kaninen verkar tycka om det så jag kanske fortsätter med det då

Nebulosa
0

Jag använder Toa-lätt och det funkar bra, lätt att se vad som är kissigt, luktar i princip ingenting 😃😃det ända negativa är väl att det kostar  lite mer än spån.

~Rabbits for Life~

Rebiz
0

Använt toa-lätt i flera år, går aldrig tillbaka till spån. Spånet är ju Överallt efter ett tag och det luktar mycket kiss och bajs jämfört med papperpelletsen :)

[Yasminjohanna]
0

#3  #4

Okej, där ser man!

Jag ska testa det när spånet är slut och så får jag känna efter lite.

Tack för era svar!

Ninwe
0

Jag har toa-lätt i toan. I resten har jag fleecfilt. Toa-lätt är det bästa jag kan tänka mig i en toalåda. Det suger upp bra, och luktar inte. Toppen! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

selma_duchess
0

Super bra:) 🥳

MVH/ Kaninerna och ÄgarnaHjärta

farvendal
0

Hade enbart toa-lätt ett tag men tyckte det luktade sjukt skumt och verkade hårt. Har spån nu men det dammar något fruktansvärt. Och fleece är jobbigt att göra rent… Vilka problem man kan ha…

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Vincent...
1

Spån, har jag i hela buren och i toaletten. Har också använt torv i burarna.

HAHAHAHAHAHA…..

Elin_d
1

Har spån i alla burar, och hampa strö i toaletterna! Tycker att hampan har väldigt bra uppsugningsförmåga! :)

Jessicaskåne
0

Jag hade toa- lätt ett tag men tycker att det luktar lite äckligt så nu kör jag på cats best gold för långhåriga katter! :) finns att köpa på teddytassen! :) Luktar inte så mycket, lätt att sortera bort det som är kissat på och det som är rent :) och har bra uppsugningsförmåga. Just nu testar jag confetti vilket är papp tror jag i många olika färger :) som faktiskt är ganska bra, luktar ungefär som toa- lätt då båda är papp och har samma uppsugningsförmåga bara det att det är lite skönare för kaninen att stå på & det ser lite roligare ut :) Utav dom är favoriten utan tvivel cats best gold :) Detta har jag då bara i dominos kattlåda i resten av buren har jag en badrummsmatta och annars får han gå på golvet vilket han verkar gilla :) sen har jag filtar till honom också och en pläd som han myser med :)

Honestly that never happened, Lying is your favorite passion.
GG WP

Dealath
0

Hm, har haft alla. Alspån var smidigast tycker jag, toa-lätt luktar så illa när det är nytt och det är jobbigt att städa ekonomiskt i. Spån är väl jobbigt så men det är det vi använder oss av nu. :)

Dors1
1

Använder toa-lätt och skulle aldrig i hela mitt liv gå tillbaka till spån! Luktar i princip ingenting! Och jätteenkelt att ta bort det som är kissat. Köper i stora säckar på Grizzly / Granngården!:)

fossingen
0

Hampaströ, är allergisk mot spån osv, så det är det enda som funkar och håller budgeten.

[Yasminjohanna]
0

Tack för alla era svar. Har testat både kutterspån och alspån. När dessa förpackningar tar slut ska jag testa toalätt enbart för att känna av skillnaden. Därefter får jag se vad som känns bäst

Tack återigen!