bajsar överallt
Hej igen. Ännu en fråga och är tacksam för alla tips? jag kan få.
Min lillkille bajsar överallt i buren och kissar gärna på sitt hö. Köpte en hörntoalett men den verkar han inte alls förstå sig på.
Nu har jag även köpt en större låda där jag till hälften lägger spån och till hälften hö och det har fungerat bättre eftersom han äter och kissar och bajsar samtidigt haha.🤪 Är det okej att dela upp lådan på det viset?
Hörnotaletten ligger också kvar i buren eftersom han gärna bajsar utanför lådan också i olika hörb och då får jag samla in kulorna och lägga dem i hörntoaletten också för att han ska förstå att han kan bajsa där med. Gör jag fel?
Kaniner gör helst sina behov där dom äter så att du lägger hö i kisslådan är helt rätt, så gör jag med. De är lite svårare att få dom att bajsa på ett å samma ställe men fortsätt så som du gör, med lite tur kan de hända att han börjar bajsa på samma ställe :)
Du gör helt rätt, han lär sig nog snart, Håller själv på att lära min dvv kille att toan är till för att bajsa o kissa i, Samlar alltid ihop allt bajs i lådan då förstår de ju att det är där det ska vara :)
För evigt med Gaia
#2 #3
Åh vad bra, då känns det genast lite bättre nu :)
Hur lyckas ni samla allt där i? Det känns som det är miljoner bajspluttar ju!! Och min lilla tjej gör likadant, drar gärna ner allt hö och kissar & bajsar på det, tur det inte är så dyrt så man kan slänga det iaf, men synd ju.. Brukar försöka he upp det tillbaka i höhäcken (heter det så? låda som sitter på gallret) innan hon gör sina behov där..
Försöker ta bort alla pluttar och lägga de i toan men det är ju så många, haha! Sen är hon omöjligt när jag ska vara där och fixa också, hon har fått kisspån på sig några ggr för hon är så nyfiken och ska hänga på handen, haha.
Mina kaniner bajsar också överallt men jag märkte när vi flyttade in den minsta, att det var bara att flytta alla hans bajsar till toaletten så började han gå där helt och hållet. :)