Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 971 ggr
[Anamalar]
0

Extremt ont, missfall?

Min hona fick en kull ungar för ca. 5 veckor sedan efter det antar vi att hon blev med ungar igen då det både igår kväll och idag morse låg en blodig krabat i uteburen (antagligen missfall ) nu ligger honan och flämtar inne i boet och ser ut att ha extremt ont. Hon ligger och vrider sig och snurrar runt i buren. Jag vet inte vad jag ska göra. Vi har ringt till veterinär men de ska ringa upp senare… Någon som har något förslag på vad det kan vara? Är det så att hon får ett till missfall?

farvendal
1

Hur kommer det sig att hon blev med ungar igen direkt efter att hon redan fått en kull?

Åk in akut till en veterinär. En unge kan sitta fast.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Rebornbabyn
4

Tycker att du ska åka in akut till en veterinär.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[Anamalar]
0

Vi var lite sena med att separera henne och hanen :(

[Anamalar]
0

#1 #2 Det var flera ungar som inte kom ut så fick tyvärr ta bort henne eftersom hon hade så ont

[Anamalar]
0

:'(

sarakaka
0

Oj okej. :/ Jag beklagar verkligen!🌺

Den tidigare kullen, har de börjat äta annan mat eller behöver de fortfarande sin di?

[Anamalar]
0

De är drygt fem veckor och började äta gräs och pellets när de var två veckor så de klarar sig. Men egentligen brukar man ju säga att de ska dia tills de är 6 veckor. De jobbigaste för dem måste vara att deras mamma inte kom tillbaka :( Så länge har deras pappa (som är supersnäll mot dem) flyttat in till dem :/ Jag kommer verkligen att sakna Hjärtat (som kaninen kallades)  Blomma

[Anamalar]
0

sarakaka
0

Okej. Om du försöker ge dem lite extra näringsrik mat men som inte fyller magen för mycket så att de ändå äter sitt hö så kanske det kan hjälpa lite. Förutom att di är nyttigt är det nog också mycket närhet och trygghet med din så det är nog bra att du satte in deras pappa. Så har de en vuxen förebild och trygghet även om det inte ersätter mammis. Men någon stor och stark som vakar över dem och som visar hur man gör. Och så har de ju dig såklart! Tänk om deras mamma dött i naturen, och jämför med hos dig. De har ju sin pappa och sin matte som tar hand om dem. De klarar sig nog bra ska du se.

Jag förstår det. :/ Men vilken tur att du åkte in med henne så att hon inte behövde ha det jobbigt mer. Du tog ett bra men fruktansvärt jobbigt beslut. :/

[Yasminjohanna]
0

Åh vad trist jag blir så ledsen :(

Men de verkar ha en fin matte och en go kaninpappa.

Kramar

KaterinaPetrova
2

Du kan ge ungarna ett fat med majsvälling varje dag tills dom är 6 veckor. Gav det till mina då mammans di inte verkade vara tillräcklig.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

[Anamalar]
0

Tack alla för tips? och sympati 🌺