Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 514 ggr
Vidunderligt
0

Färg och teckning? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar lite över Vilken färg? och teckning min kanin har? :)

Han är en lejonhuvad dvärgvädur. Han är väldigt(!) långthårig, eller ja, han har väldigt lång päls på hela huvudet och så är det även längre på sidorna vid magen. Pälsen var generellt längre förut men han fäller som fasen nu och gjort det ett tag. Han har så lång päls att han får mittbena på huvudet/nacken, haha :) Han är helt vit förutom att han är grå på öronen (vita pälsen hänger ner över på bilden), runt nosen, på tassarna och hans svans :) Tacksam för svar och sorry för lite taskig bild! :)

Peak303
0

Skulle du kunna ta en bättre bild? 
Skulle tro att han är siames av något slag iaf. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Vidunderligt
0

#1; Absolut, kan försökte leta upp en! Den jag bifogar nu är inte heller så jättebra men jag kikar efter någon annan. Han är lite knepig att ta kort på för all päls, haha :) Siames har jag aldrig hört talas om, spännande! Men jag ska kolla efter bild! Tack! :)

Vidunderligt
0

#1 Här är en bild som jag hoppas är bättre, tog den nyss när han hoppade runt i soffan, därför han är så fluffig :)

Elina.
0

Zobelsiames brun

Vidunderligt
0

#4 Okej, tack för att du svara! :) Du råkar inte också ha koll på päls? alltså typen (vet inte vad den korrekta termen är). Alltså teddy, dubbelmanad etc. :)

Rhani
0

Vilken fantastiskt fin kille du har!!❤️Helt underbar!! ❤️

Vidunderligt
0

#6 åh tack så mycket!! :)

Tinkelbell
0

Dubbelmanad skulle jag tro :) Är han en teddy så bör han ha minst 1 dm päls hela vägen runt om han inte är klippt :) Alltså även mitt på ryggen :)

Mvh Hela stora familjen <3

Vidunderligt
0

#8 okej, han har inte så lång päls på ryggen och nu när han fäller så blir det ännu kortare, "kjolen" runt om börjar liksom försvinna nu. Men kan han ändå vara dubbelmanad? :) och om inte, vad är det då? haha :)

Tinkelbell
0

#9 Haha om han har "kjolpaket" och mycket där bak och har ingen bebispäls utan fällt bort all den, då är han nog allt dubbelmanad. Men skulle han få väldigt lite/ingen alls runt magen/baken så är han enkelmanad :) Dubbelmanade brukar dessutom ha väldigt mycket man kring ansiktet och ofta ganska tjock också :)

Han har lite klen man på bilderna så jag vill inte garantera att han är dubbelmanad, utan kan vara enkel också. Så ett sista utlåtande överlämnar jag till någon som håller på just med lejonkaniner och har stenkoll ;)

Mvh Hela stora familjen <3