tid?
jag behöver hjälp:
Hur hinner man med 2 hästar, 2 marsvin, 1 kanin, läxor, kompisar när man börjar 8:an och betyg är viktiga? skriv gära hur ni hinner med allt behöver tips? och insperation :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Vill man hitta tid så finns den oftast lite överallt. Man har oftast mycket mer tid än vad man tror, om man bara tar tillvara på den rätt och prioriterar saker och tar bort andra saker.
Jag har ju dock bara 2 kaniner och det har jag gott om tid till.
En sak som är ett jättebra tips? är att varje dag avsätta 30-60 min enbart till läxor, även om man "inte har några" eller "provet är inte förän om 2 veckor". Läs varje dag och du kommer spara massor med tid. Välj bort dom där tvprogrammen som egentligen bara är halvbra, sitt mindre vid datorn, låt kompisarna vara med och leka med djuren. Finns många tips? ^^
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag har 1 häst, 2 marsvin, 2 katter och 1 kanin som tar upp .. tja, 70% av min vakna tid när jag inte äter eller så. Den övriga tiden spenderar jag framför datorn :)
Vet faktist inte riktigt något bra knep. Är själv jättestressad varje dag & har nu sökt medryttare till min ponny 2-3 dagar i veckan, på så sätt hinner jag med kompisar, extraträning med kaninen och läxorna.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag har ju själv bara fyra kaniner och tre hundar. Det blir helt enkelt en rutin med kaninerna. Man vaknar, går ut och tittar till dem, kommer hem från skolan, gosar, släpper ut i rasthagar. Tar en promenad med någon, klipper klor m.m.. :P Hundarna är hela familjens, så dem tar jag inte ut hela tiden utan någon gång ibland, sen leker man ju lite med dem och gosar såklart..

Har 2kaniner, 1undulat och 2hundar. Allt har blivit en rutin så djuren är min vardag. Gör nästan lika dant varjea dag med djuren^^ Fritid till dator/tv har jag på kvällarna när jag går i skolan. Så djuren tar mycket tid.
Jag ger kaninerna, fåren och hönsen varje/varannan dag, det beror på när mamma eller syrran hjälper till för vi brukar turas om, men oftast blir det jag som får ge jämt. Och så ska det städas hos kaniner och höns.
Har även två marsvin som ska ha mat, gos och städning, och så har jag fotbollsträning 2 ggr/vecka + någon match eller cup då och då ..
Mycket läxor var det i 7:an, men det blir väl ännu mer nu, jag ska också börja 8:an.. Har ganska (väldigt) höga krav på mig själv så jag kommer gå in hårt för mina betyg. Förmodligen kommer jag inte kunna sitta mycket alls vid datorn efter lovet, tyvärr, då jag måste ägna all min tid åt djuren, läxor och fotboll ..
I 7:an blev jag så stressad flera gånger för att det var så mycket läxor, att jag fick stanna hemma några gånger för jag mådde dåligt pga det. :/ Hoppas det inte blir så i 8:an ..
#5 så var det för mig också, jag blev stressad och så, sen had ejag dåligt immunförsvar så jag va hemma rätt mkt, och nu ska jag börja 8an med betyg och så, jag har väldigt höga krav på mig själv också, och kmr liksom satsa på skolan och så.. låter som att jag typ skriver av dig, men det va så för mig med :P /: +att jag spelar fotboll 4 dar i veckan och matcher och så.. säger som dudå; hoppas att et inte blir så i 8an..
;P
#6 Vilket lag spelar du i ? *nyfiken!* :D Jag har också dåligt immunförsvar, blir lätt sjuk och kan vara hemma länge för en förkylning.
precis så är det för mig också /: just nu är jag sjuk tex :(
haha (a) jag spelar i brottby sk f93 i upplandsserien, själv? (:
Här hemma har vi 3 vuxna hundar, 7 valpar, 1 kanin (+ 2 foderkaniner m. ungar) och 1 kattunge. Har dessutom en lillebror som ibland behöver barnvakt!
När jag inte är i skolan spenderar jag allra största tiden ute på tomten med djuren. Vi har inhägnat vår tomt så hundarna kan vara ute och busa när de vill. Men dom ska ju rastas. Sen vill jag ha tid över till Kaninhoppning och sånt som jag vill göra på fritiden :)
Det gäller att göra allt som kan göra att saker och ting går fortare som smidigare ;P

oj, jag har bara en hamster & en kanin. brukar städa dom samma dagar, o det tkr jag är mkt men det är inget gemfört mot 2 hästar 2 marsvin & en kanin ;p
Jag har en hamster och får kanin kanske nån gång denna vecka :D, Men iallafall min tid går till dom , datoren .. jag har typ slutat se teve för att få mer tid med dom och skolarbetet , jag har lovat mamma att mina djur inte sku gå ut över skolarbetet . Men jag sku gärna haft mer tid , Man sku kunde sparat tid i burkar . Men man får väl bara va effektiv och vaken i skolan och göra allt man ska och lite till. Det ska nog gå ska du se !

tack fortsätt skriva tips? :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
8an e inte så viktig :P jag sumpade 8an och gjorde comeback sista terminen, gick ut med enbart VG ch MVG

inte titta på tv:P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Jag har en kanin och en hund, dock familjen. Det gäller bara att göra det, och inte sitta och slö ;-) Ibland gör jag läxorna när jag kommer hem från skolan, för annars gör jag dom inte :P Och sedan djuren och kompisar. Och datorn på kvällen :)
Kaniner tar inte så lång tid i jämförelsevis med hästar, helt klart! Men visst, ALLT tar tid!

14# vad säger du , proven är inte det ända som spelar roll, lärarna bedömmer allt man gör & inte gör! Dom började redan bedömma oss i slutet av sjuan :O jag blev riktigt chokad .
Jag börjar själv åttan i höst och ska göra mitt bästa för att nå upp till dom bästa betygen. Slutade till och me med hästar..

hehe sluta med något djur är OTÄNKBART xD
Jenny
#18, som sagt, 8an e bara första delen. fördelen med högstadiet är att man just kan klanta sig och sedan komma tillbaka på slutet, dvs nian. Nu i gymnasiet däremot får man inga andra chanser, är kursen betygsatt så är den.

Du kan alltid skaffa medryttare till den ena hästen. sedan kan du be ev vänner/familj om hjälp. :)