Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1379 ggr
gickan87
0

Förstör mitt golv!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina två dvärgar har dygnet runt tillgång till en Hage som är ihopsatt med buren. Saken är den att dem kissar utanför buren hela tiden. Ställde dit en kisslåda men då kissar dem på sidan av den istället. Golvet är helt missfärgat nu. Snart får dem sitta i sin bur eller också sliter jag mitt hår!

MVH Erika :)

AkaiTsuki
1

Har du prövat med citronsyra?

Först lägger man citronsyra på fläckar, sedan så skvätter man vatten alltså inte ett bad av vatten med citronsyra i

När det slutat pysa kan man dra runt lite med en diskborste så kan det börja pysa igen, sen får man skrubba lätt med diskborsten ta om citronsyran om det inte alla fläckar är borta. Sen göra rent med typ universal rengöring. Efter det lägger du deras kiss och bajs i kisslådan och ställer den där. Det brukar funka för mig :)

//Joanna

tesushie
0

går de på låda annars i buren ?

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

MsSofieG
2

Lägg en plastmatta över golvet där olyckorna sker så slipper riktiga golvet bli skadat :)

Itchy
2

testa att tvätta med ättika

You can't spell Bitchy without Itchy

Melao
0

Ättika är bra för att få bort kissfläckar också!

Oho för att satsa det sista på mirakel!

gickan87
0

#1 Tack för tipset! Det visste jag inte att man kan göra. #2 De kissar i samna hörn i buren. Därför är jag så förvånad att dem kissar ute. #3 Plastgolv kan jag inte lägga, det möglar under då. #4 #5 Vet inte om jag törs använda ättika, det fräter väl bort färgen?

MVH Erika :)

Itchy
0

#6 ättika fräter inte bort färgen :)

You can't spell Bitchy without Itchy

VildaVittra
1

#6 Sätt buren på ett par pallar som du sätter golv på, då kommer det nya golvet upp 14 cm och då möglar det inte. Pallar är 80*120, så plattformen skulle bli 120*160.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tesushie
0

Det kan va att de inte fattar detta med lådan så var det för mina iallafall var tvungen att toa låda träna dem och sätta in en toalåda i deras bur och efter ett tag så fattade de det hela och nu är de helt rumsrena

http://www.youtube.com/user/lazyasshika