Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 355 ggr
StinaKarlsson
0

Nybörjarfunderingar...

Hej iFokus! Jag funderar på att skaffa kaniner igen efter att ha varit utan i ca 7-8 år. Kaninerna jag hade när jag var yngre (10-ca 23 år) var utekaniner pga syrrans allergi, men nu när vi bor i lägenhet kommer de få bo inne. Vill ha två st, är det lämpligt? Honor/hanar? Vill ha en hermelin och en dvärgvädur, gärna en av dem lejonhuvad, passar de att ha ihop? Är det svårt att få dem rumsrena? Skulle vilja ha att de kan vara lösa i lgh när man är hemma. Ska läsa på såklart, men det brukar finnas bra svar att få på forum!

Fridaaaa
0

Ja 2 kaniner brukar gå bra men ha 2 honor eller en kastrerad hane med hona (eller kastrerad hane och kastrerad hona) Stor yta är viktigt, minst 1,5-2 kvm anser ja till två dvärgkaniner. Ja det går bra att kombinera, personkemin emellan dem som är viktigt. Kaniner brukar i regel lätt kunna bli rumsrena :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

StinaKarlsson
0

Tusen tack för snabbt svar! :D

StinaKarlsson
0

Åh, kom på fler frågor! Kan man ta hem en i taget från olika ställen typ? Kan jag hämta kanin 1 från ställe 1 och nr 2 från ett annat ställe 1-2-3 v senare eller hur funkar det? Planerar att ta två ungar, antagligen honor…

Fridaaaa
0

#3 Ja det brukar fungera bra. Speciellt med ungar.
Jag har 2honor, halvsystrar men skiljer lite mer än 1 år mellan dem, men fungerar helbra 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.