White och otter
Är intresserad av att skaffa dvärgvädurar som är någon färg av otter eller white.. någon som vet någon seriös uppfödare som säljer för utställning? :)
Spelar ingen roll om det finns ungar nu eller planerade kullar. Ingen brådska, då jag måste få ihop lite pengar först, haha.
Ingen? ^^
Vad jag har hittat än så länge så är det väl Toftaholms, men finns det några fler?
Det är tyvärr inte så många som föder upp otter. Har för mig att toftaholm skulle avveckla ottern också och satsa på något annat, men jag kan ha fel.
Jag har själv en svart otter här hemma och är helt kär i teckningen, men det verkar som sagt vara ont om uppfödare..
Vanlig white finns inte många. I white zobel finns solöns och sandåsen´s.
#2 Jo, det är det jag har lagt märke till. Så synd dock. Är också helt kär i teckningen.
#3 Tack :)
Uppe i norr finns ju Ytterforsens kaningård. Tror att hon (Therese) har otter.
Hennes hemsida (inte så uppdaterad…):
Ljustadalens kaningård
Gillar också otter och white.
Är så sugen på att ha en white brun dvärgvädur. Men det verkar inte finnas i Sverige. Man få vända sig utomlands dessvärre… :/
#6: Toftaholms håller på att avlar fram white brun på dvärgvädur. 🙂
#7 Japp, jag har varit i kontakt med dem. Men de har bara kaniner med white brun-anlag att sälja, inga som faktiskt är white brun.
#8 Tror inte du skulle få köpa white brun i första generationen heller… :P
#9 Hur menar du?
#10: I och med att white brun är såpass ovanligt, så de få uppfödare som faktiskt skulle fått fram den säljer oftast inte förrän efter ett par generationer, när de själva kunnat spara tillräckligt med avelsdjur. Tror det är det som #9 syftar på.
#10 Menar det #11 skriver :)
Jag föder upp blue White och black White :) har för tillfället en hane till salu. Finns även ewelyn nordsten som har nyby kaningård som föder upp både svarta och vita dvv White
Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur
#13 Jaså? vad heter din hemsida? :) hur gammal är han och vad kostar han? bild? :D
#11 Tack.
#12 Jo jag hajjar det. Men visste inte att det bara fanns två brun white dvv i Sverige innan jag kollade upp det. Om man inte avlar själv så har man inte stenkoll på alla färgers vanlighet osv…
#16 Herregud vad söt han var. Mejlar istället :)
Är även väldigt mycket för madagaskar och viltblå, för de som vet uppfödare :)
Hittade denna annons idag när jag kollade blocket: http://www.blocket.se/stockholm/Renrasiga_Dvargvadursungar_46420723.htm?ca=11&w=2
Själv fastnade jag för den som är blå otter, men jag ska ju (tyvärr) inte ha fler kaniner…Men kanske kan vara något för dig?
#19 Hade varit intresserad om pappan till kullen hade haft stamtavla, då jag ska ställa ut :) tack för att du tänkte på mig ändå!
Hit kan man maila mig om man har frågor ang min Avel. Jag avvecklar inte varken otter eller white havana utan har starka mål som jag jobbar mot varje dag :)
toftaholmskaniner@hotmail.com
#21 Har kollat på din hemsida ett antal gånger.
Håller dock inte på med kaniner längre, så detta gäller inte :)