(S) Artistkullen
På morgonen den 22:e Juli hittade jag 6 små nakenfisar inne i Kiaras bur. Alla var utspridda överallt och de var väldigt,, väldigt svaga. (Hon tjuvparades runt midsommar och jag hittade henne i Stures bur den 21:e Juni)
Alla ungar har fått tillsyn av mig med ca 4 timmars mellanrum, då mamma Kiara tyvärr inte förstått allt ännu, men kommer gärna fram och nosar på de när man håller på med dom. Så redan nu kan man väll säga att de är vana vid aningen hantering (att bli burna)
Könen är inte på något sätt bestämda ännu, men de har ändå fått lite artist-namn sålänge, som isåfall ändras om de könen vi tror, inte stämmer.
En unge kommer att stanna, och vi har redan beslutat vilken, så de som är till salu är följande:
1 st madagaskar
2 st viltgrå
2 st viltgrå rödförstärkta
Ungarna säljer för 250kr st och en handpenning ska betalas, som inte betalas tillbaka om köpet ångras, och ett köpekontrakt skrivs under av både köparen och mig (båda parter får exemplar)
Härstamningsbevis medföljer om man så vill.
Vill gärna att ungarna kommer till kel/hopphem då båda föräldrarna gillar att hoppa och morfarn kom 2:a i SM (höjd 60cm) nu i år, har dock tävlat 65cm också, felfritt.
Pappa Sture har god bjudning och är snäll som ett lamm, min 4 åriga lillebror kan lätt springa en rakbana med honom.
Båda föräldrarna är väldigt trevliga i all hantering, finner inga saker att klaga över på dom, jätte hyggliga helt enkelt.
Mer om varje unge hittar ni på www.borgargatanskaniner.weebly.com
Finns i Kristianstad, Skåne.
Mer info? PM.
(Lev. klara i slutet av September)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Transport brukar kunna fixas till de flesta delar av landet :)
/ Cornelia Andersson,
Om det finns någon fin kille är jag absolut intresserad! Vad är det för ras? Kan transport ordnas till Uppsala i så fall:)
Det är som sagt blandning mellan hermelin och lejonhuvad dvärgvädur.
Transport brukar lösa sig, du kan ju kolla upp det på djurtransport.ifokus :)
/ Cornelia Andersson,