Biter på allt och inget
Hej!
Jag vill att min kanin ska få lite större att hoppa på. Ni kanske kommer ihåg honom, lilla Frosen som absolut inte kunde gå löst i hus/rum?
Well, vi har flyttat till större men kan inte säga att mitt rum är så mycket större. I vilket fall som helst så tänker jag på några saker.
Han är en gnagare, gnager på allt han kommer åt. Om han skulle hoppa runt i mitt rum har han en byrå, element, stol, sängbord och säng att bita på. Behöver jag ens nämna väggarna? De är värst.
Han är kastrerad och har väldigt mycket energi. De gånger han går lös i köket får han tunnel, några leksaker, lite saker han kan hoppa upp på och ja. Han har fullt upp. Kan inte säga att jag har sett honom bita på väggarna i köket på ett tag, men så fort han går lös i mitt rum så är väggarna väldigt intressanta. Kanske är för att han inte får lika mycket att göra i mitt rum som han får i köket? Han får ändå saker, men inte allt då det inte får plats. Eller är det för att han tycker att det är för litet? För att markera revir? Vill ha uppmärksamhet?🤔
Han biter på gallret i buren när han vill ha mat (aka pellets), vilket är morgon och kväll.
Nu ville jag väl ha tips? på hur man kan få bort det beteendet?
Har självklart flyttat på honom och hållit på men han är tillbaka lika fort igen.
Här är han, min lilla kung haha. Sötgris! 😍
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto