Ställa ut
Jag fubnderar på att ställa ut lollipop och hennes ungar.
Hur gamla bör ungarna vara? Hur mycket kostar det? Hur lång tid är man där?
Berätta gärna lite om vad som hände rosv.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

mamman måsste vara renrasig och ha stamtavla. ungarna ska vara mellan 5 - 9 veckor tror jag de va . De kostar olika för olika utställningar , vanligast är 100 kr . Man är där hela dagen . eller de beror lite på Vilken ras? och vad man får för poäng på kaninerna. Domarna börjar nästan alltid bedöma dom stora raserna först , får du då dåliga poäng och inte behöver hämta ngt pris så kan man nog åka hem . alla med 94 p och uppåt får hämta pris . Har man tex en hermelin brukar man få vara på utställnigen hela dagen.
#1; Tack. Synd med stamtavla. Lollipop är renrasig och hennes föräldrar hade stamtavla men inte hon dock. Pappa Stampe har stamtavla också.. Nåja.. Jag får väll bara ha dem hemma xD.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Men det borde gå att fixa stamtavla. bara att skriva en ny , prata med uppfödaren :)
Det är ju väldigt typiskt att hermeliner ska vara sist :/

Ska man ställa ut ungarna & mamman samtidigt så tror jag att det finns någon mamma + ungar-klass, fast då måste typ alla ungarna vara samma färg som mamman & så vidare. Krångligt! ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#2: Be uppfödaren ge dig kaninens stamtavla!
"D: Avkastningsbedömning (hona med ungar). Ungarna skall vara minst 35 och högst 56 dagar gamla. Ungarna behöver inte vara märkta i vänster öra."
#5 Det är endast stammar eller grupper som ska innehålla samma ras, färg-, teckning och strukturvariant. Titta på nedanstående citat från SKAFs hemsida.
"A: Vuxna djur (enskilda, stammar och grupper)
Djuren skall vid bedömningen vara minst sex månader gamla. De kan indelas i stammar, grupper och enskilda djur. En stam består av två honor och en hane. Stam eller grupp skall innehålla samma ras, färg-, teckning och strukturvariant. Grupp består av tre honor eller tre hanar."
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Kaninen man ställer ut måste väl vara öronmärkt?

#8: Ja, i båda öronen, är inte helt säker dock. Tex: höger öra 083, vänster öra 787 (Englas öronmärkning, hihi)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Ja, de ska vara märkta i båda öronen. Uppfödarnummer i höger öra och år-/kull-/individnummer i vänster öra (gäller niner födda under och efter 2005)
Värdinna på Fantasy
#10: Importer kan vara undantag. Ex i finland så tatueras kaninerna endast i vänster öra, efter att de registrerats så tatueras de i höger öra. Importerar du en oreggad kanin från finland så kan du ju ändå ställa ut den i sverige.
#11 det har du så rätt i
Värdinna på Fantasy
Tror inte mina bäbbar kan ställas ut. varken stamtavla, öronmärkning eller så.. :/ synd..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com