Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 591 ggr
Dealath
0

Aktivering i bur

Jag undrar vad man kan sätta in i kaninens bur för att den inte ska få tråkigt? Just nu vänder han upp och ner på alla hus och gräver i golvet för att han har tråkigt. Han har redan pinnar att gnaga på men de var bara intressanta första timmen. 😉

tlover
0

Hur stor är buren (jag tänker kan det vara det) vi har tyvärr inte samma problem så jag har inte så många tips? men när du väl får tips? om "leksaker" så kan jag tipsa om att inte alltid ha dom i buren, byt leksak då och då (hur ofta beror på kaninen) då behöver inte kaninburen vara full, ditt konto tomt trots att du har en uttråkad kanin. (man gör så med tex burfåglar bland annat).

Jag skulle väl slänga in nått från naturen som kaninen kan utforska om jag hade det problemet däremot. tex en vekubbe, en sten (inte vass), en tuva etc etc. Djuren behöver sällan såna dyra, färgglada plastiga saker som finns att köpa i djuraffären.

l'm back

Dealath
0

#1 Tack, jag ska genast ge mig ut för att hitta något! :)

Buren är 157x88 och han har bara varit där ett dygn nu så :)

tlover
0

#2 har han bara varit där ett dygn kan det vara det att allt är nytt också

l'm back

Dealath
0

#3 Nja, han är lugn annars. Det är inget nytt hem för honom så.

[Gloriosa]
0

Ta in grenar med löv på ,från äppelträd eller något:) min kanin brukar gräva på natten och vända upp och ner på saker så brukar lägga in lite extra hö på burgolvet, så brukar hon leka med det istället ^^

djurtok
0

Kolla kaninmagazinet.se De har en lite roliga leksaker som du kan sysselsätta han med :)

För evigt med Gaia

tlover
2

#4 hur är det ett nytt hem för han men inte ett nytt hem för han (förstår inte)

l'm back

Dealath
0

#7 För att han har varit där förr.

Fridaaaa
1

Jag rastar mycket i Hage :) med tunnlar mm

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
0

#8 fast i #2 sa du att han bara varit i buren i ett dygn

l'm back

djurtok
0

#10 Han kanske hälsat på tidigare :)

För evigt med Gaia

Dealath
0

#10 Det jag menar är att han har bott där i ett dygn, men varit där tidigare. :)