Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 639 ggr
Zevzi
0

pellets?

Ger ni era kaniner pellets?
Isåfall hur mycket per dag?

Min kanin är super dålig på äta hö å vet inte vad jag ska göra med han…  
Vi ger han gö men han gnager de bara till småsmåsmå bitar å sen lämnar han de.. förut använde han de till att kunna krypa under:S

Ninwe
0

Ja, jag ger mina pellets. Två stycken får två msk per dag en får tre. Prova att byta hö. Han kanske bara inte tycker om just det. :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

[Alexandralanstrom]
0

´min kanin gillar inte pellets, men jag blandar i det med hans favvo mat 2 msk rabb for och 1 msk pellets

Zevzi
0

#1 vi fick tag i hö en gång direkt från en bonde och han började äta lite men de är så svårt då dom typ inte säljer

djurtok
0

Jag ger pellets och han får 0.5 dl Han får Cuni Fit foder :)

För evigt med Gaia

[RC1393]
0

Tiger (6,5kg) får 2dl, Elsa (dvärg) får ingenting för hon har blivit smällfet sedan hon sattes på grönbete. Ike (dvärg) får 2msk och Mimmi (dvärg) får även hon 2msk. Jag ger burgess excel för tillfället men ska byta till cuni pro igen nu när jag äntligen fått tag på det igen!🙂

Fridaaaa
0
tlover
0

Dammar eller luktar höet konstigt? hö är ju det viktigaste i matväg för en kanin så det är ju bra om han får i sig det.

hur ofta byter du höet? några av våra kaniner vägrar äta "gammhö" (och andra vill äta hö som varit i deras bur ett tag)

Har du tex torkade nässlor eller annat gott du kan blanda i höet för att få han att äta mer.

Jag läste i en annan tråd nån som lindade hö runt goda grenar för att få kaninen att äta mer hö.

Annars kanske han får för mycket pellets och är helt enkelt för mätt för att äta höet (då ska man minska på pelletsen)

däremot så äter han nått i alla fall vad jag förstår? då kanske det inte är tänderna som det är fel på i alla fall.

Våra kaniner får inte pellets så pelletssorter kan jag inte hjälpa med.

l'm back

Zevzi
0

#7 vi ger han lite hö varje dag, tycker då inte höet luktar eller dammar, och jag gav han typ 1 dl pellets igår och de syns knappt att han har ätit, han är dålig på äta grönsaker också

Men ska försöka få tag på hö direkt från bonden (min klasskompis har bindgård) ska höra med dom:)