köpte kaninbur
Fin, vad har den för mått?
ska kolla
längd 100 bred 56 höjd 40 den är en godkänd kanin bur men jag ska ha en hermelin och han är inte stor och full vuxen
Jag kan tala om att den tyvärr inte är godkänd på höjden, det ska vara minst 50 cm. Men jag har haft dvärghare på 40 cm (under burbrist) så jag vet att dvärghare/hermelin klarar höjden! :)
Okej, hoppas din kanin trivs bra!
japp det hoppas jag med
okej man han är å liten så han når inte upp i taket och han kommer inte bli större
okej ska köpa en ny!!
Det är lite synd, för nästan ingen djuraffär (om du nu köpt den i djuraffär) säljer inte godkända gallerburar *putt* En dvärgkaninras måste ha minst 50 cm i höjd så den kan sitta upprätt och stråcka på sig.
okej jag ska köpa en ny fast min hermelin når inte upp jag kan ha mett fel sla kolla mäta en extra gång!
Gör det ;D
HAHAHAHAHAH den var 50 i höjd mamma mätte
då behöver jag inte oroa mig ska låta mamma mäta saker åt mig fram över :S
Hehe ;) Vilken tur du har!
jaa! ska aldrig skriva om jag inte är helt säker tar det säkra före det osäkra! :D

Fin bur.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

köpte en likadan fast en typ grå vit.
Ja, det är liiite konstigt att djuraffärerna ens f å r lov att sälja burar som inte håller minimi-måtten ens!! Som ovan litar man ju på "de som kan", eller rättare sagt, borde kunna… 

Jätte fin bur :)
Fin :)
- Mvh Emma

Fin! Jag köpte en 120x60x60 för 300 kr ^^,

25# riktigt bra pris !
Twinnie, var väl inte en ny till det priset, eller? Var isåfall? *vill haaaa* 
De där för låga burarna e väl ändå till för marsvin? Det har åtminstonde jag fått för mig, stora marsvinsburar helt enkelt. Fast kanske bara är så att min djuraffär har vett nog att sälja dem för rätt användingsområde? Ajja, iaf, personligen e alltid måttstocken framme när d ska till att köpas innebur.