Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2149 ggr
Emmetem
0

Burgess Excel?

Aldrig hört om detta fodret förut!

http://www.burgesspetcare.co.uk/pet-care/rabbit.html

För/nackdelar? 🤔

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

AkaiTsuki
0

Börjat med det här foder någon månad sen! :D Jättebra foder ^^ Akkio fungerade inte med Cuni Pro, så prövade detta foder. Han älskar detta foder, han har aldrig vart så entusiastisk att få sin mat varje kväll som med detta foder. Och man behöver inte så mycket för att tillfredställa kaninens behov

Förresten kan man köpa det på en svensk sajt  
http://vetzoo.se/excel-kaninfoder  🙂

//Joanna

[Gloriosa]
0

Jätte bra foder! köper den i djursjukhuset i Malmö:) haha alltid slut i hyllorna då den är så populär. Vad jag vet så är den veterinär rekommenderad :) Man kan ju alltid be sin lokala djuraffär köpa in den. Den finns för yngre och vuxna kaniner med.

Emmetem
0

Åh vad härligt! För en av mina kaninungeköpare ska använda detta foder till kaninen - men jag hade ingen aning om ifall det var bra eller inte :) Men då vet jag att han hamnar hos en seriös köpare iallafall!

Men hur är det med fiberhalten? Är den hög? :)

AkaiTsuki
0

Hmm fiberhalten var inte allt för hög, ej över 20% men jag tror är mellan 14-18% ^^

Men efter prövat Cuni Pro anser jag att fiberhalten inte är viktigast. Det är viktigare att kaninen äter hö så de får i sig fibrer och får i sig vitaminer osv via pelletsen :)

//Joanna

Emmetem
0

#4 14-18% låter bra :) Härligt! Då vet jag att min kaninbebis kommer hamna i goda händer i alla fall :)

Fridaaaa
0

Vart finns det fodret att köpa? Aldrig sett 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NaDa...
0

Jag har det med och mina älskar det! Fiber, fett och protein påminner om cuni complete, men burgess är billigare. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[RC1393]
0

Jag har den men är inte nöjd, pelletsen är så luftiga så de är väldigt lättuggade, på fem blanka har kaninerna ätit upp allihop och vill ha mer. Därför föredrar jag cuni pro, det tar längre tid för dem att äta upp maten🙂

Emmetem
0