Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 890 ggr
[Lillmatten]
0

30 grader varmt!

Hej! 

idag är det verkligen jätte varmt där jag bor! jag lider med de stackars kaninerna :/ Jag lade in en blöt handduk som de kunde ligga på i alla fall :) har ni något mer tips? man kan använda sig av för att de ska kunna svalka sig lite??

Tack på förhand! :)

Fridaaaa
0

Jag brukar ha dem i skuggan och ha mycket vatten till dem :) Ev lägga en petflaska med is i, i en handduk.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gimbergsson
0

Se till att det finns skugga och att de har vatten. Man kan även rulla in en frysklamp i en handduk och lägga in i buren. :)

Edit: Typ samma svar som ovan ^^

[Lillmatten]
1

okej ja skugga har de iaf :) men jag kanske ska frysa en vattenflaska och lägga i också då. Tack!🙂

djurtok
0

Du kan pröva att blöta deras öron ;)

För evigt med Gaia

[Mi-rand-a]
1

Du har fått bra tips?, skugga och blöta ovanpå öronen är nog de mest effektiva men även om de är ute i en Hage eller om deras bur har en nedervåning så de kan nå marken, då marken är kall och hjälper kaninerna att kyla ned sig :)

Tinkelbell
1

Jag lägger in kylklampar som jag byter under dagen :) Förutom skugga och vatten då förstås ;)

Mvh Hela stora familjen <3

djurflikkan
1

lägga isbitar i vattenflaskan så vattnet blir kallare en längre stund.

Myrra
0

Jag bär in mina kaniner i garaget när det blir såhär varmt, där är det mycket svalare för dom.

fairyautumn
0

Mina niner ligger under burarna, för de har grävt där innan vi la i nätet så nu kommer de lätt ner där när det är för varmt, och det är direkt på jord så de kyler ner sig.

//doge

[Lillmatten]
0

tack för alla svar :) nu har jag bra tips? i lager tills nästa värmebölja!😃

tlover
0

Att skugga buren och inte räkna med att skuggan som finns i buren av buren räcker är viktigt. Det blir mycket svalare då.

Våra burar är under ett extra tak som ger skugga på alla burar under den varmaste delen av dagen och det är alltid svalare hos kaninerna än på andra ställen när det är varmt. på kvällen när det är svalare däremot letar sig solstrålarna in men det gör ju inte lika mycket då.

med en tarp eller liknande kan man sätta upp tillfälliga solskydd för kaninburen.

l'm back