Tar bort spånet
Mina gör också så ibland oavsett vad jag har i buren, jag tror dem tycker om att ligga på bur botten ibland. Jag märker att mina gör det ofta när det är varm. Blir nog svalt och skönt. :)
Shadow brukar också göra så, speciellt om det är varmt ute. Det är mest troligt för att det är svalt och skönt.
Kan hända att det har lite att göra med deras naturliga instinkter också, gräva i allmänhet och få en liten håla, dock inget att gräva så då puttar man. :)
Tack! Låter rimligt att det har med värmen att göra 😄
Kan säga att alla mina gör det ;)
Har du en sitthylla/ett hus med tak brukar det hjälpa, då har dem ju en spån fri plats att ligga på :)
en av våra gör det och det även på vårvintern, jag vet inte riktigt varför däremot en teori jag har är att hon vill täcka över toahörnan när hon gjort nått där. Hon kanske tror att hon är en katt 😉
l'm back
min hane gör det hela tiden spelar inge roll vad man har eller om han har hus och sitt hylla han gör ändå så ibland puttar han ihop det spån han städat bort och gören liten kudde av det att lägga huvudet på det gör även min hona men hon tar även sin snuttefilt och drar över sig som ett täcke 🤔
http://www.youtube.com/user/lazyasshika