(sökes) Hane till parning
Är på jakt efter en hane som kan matcha min hona.
Honan det gäller är Tyra, "Björklövets" Sahara Twist, min egenuppfödda hona efter 2 av mina absoluta favoritkaniner.
E: "Morfarsbergets" Gt Ch Challenger (elit i allt, ch i rak och krok)
U: Alice (medelsvår i rak/krok med en pinne, och pinne i höjd)
Tyra är min lilla ögonsten. Otroligt snäll och mysig som kan sitta i timmar och bli klappad. Vem som helst kan hantera henne.
Inom hoppningen har hon aldrig haft svårt. Trots att hon inte är så stor,och har heller ingen direkt "hopp-kropp", så tar hon med hjälp av sina otroligt fjädrande bakben och sin kvickhet, sig över i allt.
Hon vill dock sköta sig själv på banan och kan vända sig om om hon tycker man lägger sig i.
I mina ögon har Tyra allt, utom kroppen, som en hoppkanin ska ha, och är av sådant "material" jag vill föra vidare i min Avel.
Tyra är klassad Medelsvår i rak/krok med 2 pinnar i varje. Och ej elit i längd med en pinne. Hon har aldrig hoppat höjd.
Hanen jag söker bör vara av slankare typ, och gärna en vikt på ca 2,5 kg. Snäll, positiv och aktiv. Får gärna vara tävlad i hoppning, men har inte så stora krav på den fronten. Dock är det ett plus! Även vitörat är ett plus. Ej lejonhuvad.
Bör heller ej vara släkt med Elliott eller Simoneholms.
Tyra finns i mellan Katrineholm och Eskilstuna, i Södermanland. Så bäst är om hanen också finns i närheten, eller om det skulle gå att lösa på annat sätt.
Har du en hane som kan vara intressant? Då får du gärna skicka ett PM och berätta lite mera :)
Jag har en hane men bor tyvärr i Stockholm, men om det skulle fungera så får du jätte järna låna honom till PARNING, skriver lite om honom här :)
han heter Miss Pinky´s Desert Juniper, väger ca 2,5, högrest och fin. han är blå/gul japanbrokad, ett år den 27 augusti så han har aldrig tävlar höjd/längd än eftersom att han är för ung, han är medelsvår klassad i både rak och krok.
som hoppkanin är han jätte bra! när jag började hoppa med honom var han väldigt "hanig" ville gärna gå och nosa i marken hela tiden, men nu har han ändrat på det helt och har ett bra tempo under hela banan!
om det låter intressant är det bara att PM:a mig för mer info om honom!
här är en film från när han var lätt-klassad, http://www.youtube.com/watch?v=7zN9PYVHc9w
han går på 0+0 och blir medelsvår :)
Jamie (som han kallas) vinner bimbo cuppen 2013!
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
1# Jätte fin! Men har hittat en passande hane 🙂 Men tack för visat intresse!
Okej! 🙂
www.minkaninblogg.blo.gg
Pmat dig :D
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
mig? :)
www.minkaninblogg.blo.gg