Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 590 ggr
[LillaHilda]
0

Biter sig ur buren!

Min han kanin på snart 5 månader fick en ny bur för några dagar sedan. Idag när jag gick ut hade han bitit sönder träet längst ner på kanten och där börjar gallret! Om han biter mer kommer han tillslut bita sig ur buren och jag vet ibte vad jag ska göra! Finns det någon ting som man kan sraya på därvid så att det smakar illa så att han kan sluta bita! Eller om jag kak göra något åt det! Behöver all hjälp jag kan få! Kram

AkaiTsuki
0

Skulle vart lättare att ge tips? om du la upp bild på hur han gnagat på buren 

Man kan pröva citron, men det funkade inte på min kanin. Annars annat gnagmaterial i buren så han inte gnagar på buren utan på gnagmaterialet ^^

//Joanna

sarakaka
0

Du kan pensla på stopp och väx. Är som nagellack men smakar jätteäckligt så att man ska sluta bita på naglarna. Kan funka? :)

[Mi-rand-a]
1

#2 inte så smart ifall de är farligt för kaninen

sarakaka
0

I och för sig kan det vara giftig för dem även om det inte är det för oss. Tänkte inte på det!

Linda1977
0

I ridsportbutiker brukar det finnas medel mot gnagning på trä. //Linda

Minirut
0

Lägg in massor med grenar så kanske han väljer dem istället? :P

http://pillasddv.weebly.com/

MsSofieG
0

Jag brukar använda bittermandelolja/arom som man har i bakverk och stryka över en sladd min hona bara inte kan låta bli. Men när jag använt det smakade hon bara på sladden en gång och sen har hon låtit den varit. Det luktar gott men smakar inget vidare ;)

Zabbio
0

Du kan klä in trädelen med nät också.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.