inne på vintern
har ni era kaniner inne eller ute på vintern? har haft min kanin ute nu på sommaren bara, tycker ni jag ska ta in han eller ha han vara ute? :)
Jag har 1 kanin inne på vintern och 4 st ute.
2 bor i en bod och 2 st i en stor utebur.
Upp till dig om du vill ha kaninen inne eller ute 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 oj av många kaniner du har 🙂men kan man ha bara vanligt kompostgaller som den bor i eller är det bäst att de bor i en riktig bur ? 🙂
#3 Nej de behöver ha stadig bur och på vintern måste den stå på ben.
Mina har hagar i kompostergaller men de är bara där under uppsikt.
Lagom många hihi 🙂
okej, men han är igenkligen innekanin men kan man bara låta dom bo ute då och inte ta in honom? 🙂
jag har bara en, men ska ju para honom då jag ska behålla en vit unge om det blir någon.🙂sen kanske jag karar henne om hon blir duktig i hoppning 😉
#5 Ja du kan ha honom ute på vintern, men då får du ha honom ute nu på heltiden, så att han hinner sätta vinterpälsen bra.
När ska du para med honom?
Är det en hona du själv har?
#6 okej då ska han vara ute då :)
nästa år! :) då han blir könsmogen ungefär i oktober! :) ¨
nej men min mammas kompis kanin, men så dom inte dör nu på vintern då det är så kallt ju :) ❤️
#7 Hur gammal är han nu då?
Dvärgkaniner (gissar att han är det?) brukar bli könsmogna vid 3-5 månaders ålder 🙂
Ok, Ja på vintern är det inte lämpligt att ta kull, om de bor utomhus.
#2 okej :) funderar på att ha honom ute då:) men är det mer jobb me att ha ute på vintern? :) min kompis sa att dom fick hacka bort bajs och annat sånt me en spade :/
#9 Ja det kan man få göra, om det fryser på, jag städar ganska ofta vintertid, lättare att få bort.
Sedan måste man kolla vattnet, byta minst 2 gånger/dag, ha vattenskål då för att vattenflaska är inte bra på vintern.
#10 okej :) men såg på en hemsida att man kunde skaffa nått foderöverdag till vattenflaskan! :) för min kanin välter skålarna hela tiden! :/
#11 De är värdelösa, hjälper inte. Och dessutom fryser det först i själva "pipen" och sedan i flaskan. Så flaska är tyvärr inte bra
Testat att sätta fast vattenskålarna?
Haft ena inne och andra ute men nu får båda bo inne, ska bli riktigt skönt :)
#13 jaha okej :)
Har alla mina boendes ute året runt 🙂Tyvärr ett måste på grund av min astma… Men kaninerna trivs fint med att bo ute, bara de har ordentliga burar och är vana att vara ute från hösten när det börjar bli lite kyligare.
Nackdelarna med att ha dem ute på vintern är väl mest problemen med att vattnet fryser och även att det är lite besvärligare att städa burarna när blött strö fryser. Plus att man ibland får ställa in hoppträningen för att det råkar vara snöstorm ute just den dagen…
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
#12 jaha okej. nej det har jag faktist inte provat! de får jag börja vänja honom vid då! :)tack för tipset! :)
#15 okej! :) måste bara veta: får kaniner lenare päls på vintern? 😃
#17 Varför skulle dem få det? 😛
Mina har ungefär samma päls året om.
#17 Nä, det blir ingen större skillnad på pälsen på det viset 🙂
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
#18 haha jag vet inte riktigt men! 😛 ville bara veta 🙂